Är lite sugen på att hänga på US spec fångare på en 1302 -71.
Kan jag hitta pre made stötfångarfästen som passar eller är det något som måste tillverkas för hand?
Tips på vad man kan stöta in i för huvudbry vid montering?
T1 1302 -71
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ1: 68-75 » Stötfångarfästen (US spec) T1 -71
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Är lite sugen på att hänga på US spec fångare på en 1302 -71.
Kan jag hitta pre made stötfångarfästen som passar eller är det något som måste tillverkas för hand?
Tips på vad man kan stöta in i för huvudbry vid montering?
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=3521
Den tråden var inte till någon hjälp? 
Det finns många trådar som är till hjälp om man bara lyckas hitta dem
Tack för hjälpen!
Mina fästen är köpta på dalhems
Vet att en klubb polare fixade fångare på sin 70 a ... kolla här om de kan vara till någon hjälp..
Sweet, det verkar ju inte vara några problem att få till det! Får nog bli ett mission för nästa år dock. De är inte helt billiga de där rostfria handdukstorkarna..
Tack för input grabbs!
Vet att en klubb polare fixade fångare på sin 70 a ... kolla här om de kan vara till någon hjälp..
Jag är den citerade "polaren" 
Inte "lätt som en plätt" direkt,men hör gärna av dig i fall det skulle vara något...
I tråden ser det ju ut att vara ganska straight forward. Ett tag sedan jag läste igenom tråden nu och skummade precis igenom den igen. Jag har ju originalluckan bak, så då borde jag slippa modifieringen du gjorde på 15 mm?
En annan detalj jag tycker mig sett på senare bubblor med US spec fångare är att överdelen på fångarna lutar in mot bilen. Vad beror detta på och kan man undvika det utan stora modifieringar?
På originalmonterade US stötfångare så sitter det ett stag i överkant och
genomföringshål i plåten som sen är skruvat i skruven för bärjärnet .
så här ser dom ut
I tråden ser det ju ut att vara ganska straight forward. Ett tag sedan jag läste igenom tråden nu och skummade precis igenom den igen. Jag har ju originalluckan bak, så då borde jag slippa modifieringen du gjorde på 15 mm?
En annan detalj jag tycker mig sett på senare bubblor med US spec fångare är att överdelen på fångarna lutar in mot bilen. Vad beror detta på och kan man undvika det utan stora modifieringar?
Ja med original luckan kan du slippa det,men jag mätte på en - 64 i detta fallet,då var det ca 13cm från stötfångaren till luckan.
Och det blev det precis i mitt fall..
Min lutar inget..
Ja men då så
Man behöver alltså inte stagen som de monteras med original?
Om någon har ett par US fångare som behöver ny ägare - säg till!
Någon som testat de billiga repro-varianterna av US spec fångare?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ1: 68-75 » Stötfångarfästen (US spec) T1 -71
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.