Blir ballt det här !! 

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » 1978 DH Turbo Renndienst - Camper på flaket
Blir ballt det här !! 

dina grannar måste älska ditt garage bygge!!!! 
Provar ny bildsida då jag hade photobucket innan... blandade Biltemas båtfärg 
Kungligt..mer bilder.. 
Rollade med fin skumroller, får duga, är väldigt ojämnt i ytorna ändå, skulle behöva lägga så otroligt mycket mer tid på slip och spackel annars, tror min fru tycker det tar tillräckligt mycket tid ändå
Biltemas båtfärg fanns i vit, off white och grå, tyvärr lyckades jag inte blanda tillräckligt mörk beige så det blev lite ljusare än bilen. Tänkte gömma lyftdonen i lönnutrymmet bakom radierna men framför väggen
Provade sätta på lite detaljer, målade positionsljusen röda, detta var ju framåt på vagnen förr 
Mera!
Kommer ju att bli kanon. 
Har haft ledigt fråm projektet ett par veckor, varit i Danmark, såg några roliga folkor på vägen,
Dubbelhytt Camper vid legoland, XXL
trevliga bilar på lokken, 
Mobil skoaffär vid Skagen, 
Nu är ja iaf gräsänkling några dagar och har kör på med min camper. Idag hade vi taklagsfest

Körde stenhårt hela dagen innan grabbarna/lyfthjälpen kom, kopplade ihop elen till lyftarna lite tillfälligt för prova. 
behind bars
Urtaget fram som behövdes för att vagnen var lite kort, blev tyvärr lite för litet, får ta en centimeter till, gör inte så supermycket, hade bara höftat lite med tumstock, ska ändå måla taket en gång till...
ska döjla urkapet med en gangsterkeps sen är det tänkt
Elegant.. 
Kul att börja montera gamla husvagnsdetaljer. Provade yttre mysbelysning igår kväll
Mu är också alla midjelister på, gamla men med nya röda instickslister
Provade också gamla kylskåpet idag på gasol, och började nog bli lite kalt i kylfacket, har hört att man kan vända gamla kylskåp upp och ned några timmar för att få igång dem bättre, stämmer det ???
Vända upp och ner ska funka, jag har aldrig provat.
Därimot har jag sotat brännardelen i skåpet och brännaren.
https://www.youtube.com/watch?v=WM69tdU … e=youtu.be
Tjusigt med lyxlister!
Med gamla amoniakskåp ska det hjälpa att vända dem.
Snyggt jobb!
Vet man inte sanningen, så kan man tro detta är en camper tillsats som sålts såhär original
Snyggt jobbat!!!!
Hur funkar kylningen till motorn när campern är monterad
får kolla (har tempmätare), men det bör inte vara några problem, är tomt på sidorna under golvnivå så att säga, (inga lemmar) har också en extra elfläkt till den extra oljekylen på gång. Räcker inte det kan jag bygga någon liten spolier från underkanten så det mer övertryck på sidorna, har ju en ganska stor spalt framåt på sidorna också...
Tjejerna kommer hem till Lunch imorgon, mitt mål under veckan var då att bakrutan ska va i, så det blir stängt innan jag tar paus, då måste innerväggarna kläs först, och då ska golvet läggas först.. blir lite nattjobb att skära till allt och sy lite. Stor rulle, räcker till innertaket sen också 
Drömde om pluppgolv i huset, men det röstades ner, men nuså

La in ett äkta Trelleborg "pluppgolv" i kök,matplats och hall i vår lägenhet..det bästa golv jag haft,15 år senare var det lika fint,halkfritt och stegdämpande..tyvärr svårlagt och i dyraste laget,men bra grejor lönar sig över tid.. 
Ja det är var tunnare fejk, lätt att lägga
Tyget var lite klurigt att sy, den mjuka backingen ville inte mata, lite tejp på löste det, sydde liksom hörnen bak så jag kan häfta dolt. 
Hann börja fästa upp lite bara, ville ha tyget på plats innan fönsterlisten

Äntligen är rutan på plats
Killisten är ingen barnlek att få på plats., gick till slut med grannens hjälp.
Kapade upp hål för kylskåpsventilatin också
Wow det här gillar jag 
Fan vad ball den blir! 
Bra grannar är guld värt..fan vilken snits du har på inredningsjobbet,blir jättebra! 
Snyggt..
hur gör du vid bakhjulet?
Hade nog varit snyggt med en antydan till hjulhus som se har på coolfloCampern, men jag har ju dörren precis där. Min är ju inte lika låg så man ser lite fälg iaf, funderar på att sänka lite mer fram nu dock
Det skall bli camping i år! Än är väl sommaren inte slut?
Börjar ta sig lite med köket iaf.

Finfint bygge Rickard ! Bra jobbat! 
Vilket tempo du håller.
Det ser riktigt bra ut det där!
Boxerville » Projekt » 1978 DH Turbo Renndienst - Camper på flaket
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.