Så cool, härligt att de händer lite har saknat uppdateringar
Fan den är ju frän plåtren som den är 
Pulver is da shit!
Ja, det är nått speciellt med plåtrena bilar.
Schysst stuk!!
Plöjt igenom alla 9 sidorna.... Riktigt grymt bygge. Kommer bli riktigt bra detta.
Lika spännande varenda gång den här tråden uppdateras, bravo! 
Blir multiribbrem och litet remhjul till generatorn så kommer det att gå att ha luckan stängd.
Har sågat upp under näsan så det är öppet där så kommer remmen gå inne i näsan.
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
Fiffigt.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Jag har även svetsat igen lite hål som jag inte gjort klart samt gjort om tröskeln då den var av fel modell vilket retade mig.
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
Har även fått lite speedparts 
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
Sen en liten dryg sak var att om jag vill kunna svänga och ha en hyffsat låg åkhöjd så behöver framvagnen kortas lite mer eller valsa skärmarna.
Och valsa skärmarna finns inte på kartan då jag letat som en dåre efter skärmar som ser likadana ut på båda sidor
så det blev fran med kapen i min nylackerade framvagn och ta bort 3,2 cm till.
Fick även flytta en fettnippel till insidan då styrsnäckan hamnade i vägen. Så nu är framvagnen kortad 6.18 tum
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
Tröskel, Hjulhus, Framvagn efter kortningen
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
Inga kompromisser någonstans! Jag älskar den här bilen 
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar
Det är så bra att du gör om och gör rätt utan att man behöver säga nåt
Blir bara bättre och bättre detta!
//
Macke
GW.P
ser skit grymt ut "tummen upp"
[ VW Typ1-64 2.6L typ4 Turbo "FD Hazze Lindholms Svarta Race" ]
[ Baywindow -69 "A.B Enköpings Ångbryggeri" ]
[ Porsche 356 Speedster Replika -55 ] [ Typ1 Ragtop -66 Slammed ]
Bakplåten var väldigt vissen på kanterna där den ska klämmas mellan karossen och skärmen, så jag fick byta kanterna.
Sen blir det nog att försöka laga om vänster skärminfästning bak för den är inte bra på något sätt
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
Man höjjer kraven hela tiden har jag märkt, och känner att det var lite synd att jag började att laga bakre panelen först.
För jag är satan så missnöjd med vänster sidan, och kommer att försöka få till den bättre. fattar inte hur fan jag kunde sätta den 3mm för högt
Sen har jag fått satt i popout rutorna, vilket var lite trixigt att göra själv. Fick hjälp på ena sidan och gjorde den andra själv.
Mkt diskmedel hjälpte till bra 
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
Fick beställt lite mer saker till bilen. En kvartspanel vänster, nya baklampeglas. och en 12v torkar motor eller rättare sagt innanmätet.
Sen håller jag på att laga om vänster sidan av bilen då jag var jävligt missnöjd över den. Hoppas det blir bättre denna gång
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
Sakta men säkert kommer det i hop mer och mer. Mina dörrar var ju inget vidare bra när jag började pilla på dom så det blev att leta efter andra, som kommer hem nästa helg. Ska bli spännande och se hur dom är. Det är nya dörrar så man är lite spänd på hur dom passar.
Har även skaffat squareport toppar som jag har köpt nya ventiler säten styrningar till. blir lite portnings jobb, inget stort bara snygga till och få kanalen snyggt ut i sätet. Håller även på med runnersen till insugen, som kommer bli i plåt för enkelhetens skull.
I bland är man lite för snabb
svårt att tro men så kan det vara, vilket innebar att när jag gjorde hålet i bakplåten för tryckröret så missade jag att det ska sitta en fjäder till bakluckan där också. så det blev att flytta ner det 3cm. Så nu kan jag ha både tryckrör och fjäder till luckan
Har även kommit över en helt ny 75amp Bosch generator
och lite annat godis.
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
Insugen är nästan klara helt. Jag har ju aldrig tagit mig tiden att lära mig tig svetsa så nu tänkte jag att det är dax. så insugen är det första jag tigat.
Är inte helt nöjd men det får duga. Jag slarvade lite med rengörningen av rören innan svetsningen och det visade sig ganska med en gång.
Sen har det dykt upp lite mer delar. Allt gummi nytt till bilen rutlister med alulist allt gummi till dörrarna, och mina 29mm Swayaway torisions stavar.
har beställt lite mer när jag ändå är i farten, blev H-profils stakar nya ventilfjädrar och retainers samt led bakljus.
har även börjat snida för turbons placering och lite med grenrörsbygget. Blir endel tänkande och planerande för att få allt på plats. Är ju lite trångt där bak med allt som jag ska ha in.
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
Lite mer bilder
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
Någon till. 
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
För er som inte har Facebook så kan jag ju meddela att jag har faktiskt fått gjort lite grann på bilen.
Grenröret är klart och downpipe med ljuddämparen, intercoolern är i det närmaste klar tryckrör och insugen lika så
Har börjat lite med topplocken också, kan inte göra så mkt än innan jag fått i rätt säten och styrningar
kommer att bli blygsamt portade med 44-38,5 ventiler med CB650 fjädrar.
Ska nog köra med orginal typ4 alu stötstänger, om dom funkar i längd
håller även på att försöka få dit baksätet vilket resulterat i masiva ombyggnationer för att det ska passa, men det kommer nog bli bra i slutändan
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp

VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
köpte en KL intercooler den minsta 3tums dom hade sen fick en polare svetsa om den så gavlarna kom på samma sida
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp