Smidigt att kapa upp för att dra bränsleledningar när plattan är ren. 
27 2012-10-21 13:09:41 Senaste redigerad av 77.an (2012-10-21 13:10:05)
Har tillverkat 4st platjärnsbitar som jag gängat m4 i som jag ska skruva fast bränsle rören i. Tror jag kommer att dra ut rören rakt bak under växellådan för det kommer bli bra stökigt att få i rören i plattan annars.
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
Härligt Johan, intressanta bilder! 
Riktigt seriöst!
Blir nog bra som faan...
30 2012-10-21 17:50:45 Senaste redigerad av 77.an (2012-10-21 17:51:36)
Fick hjälp av en polare med det sista finliret på sopparören.
Har även tillverkat ett litet fäste som håller i kopplingsröret nu när jag sågat bort allt det gamla.
och en ny plåt mellan gafflarna där sopparören kommer ut och som täcker mellanrummet som blev med den höjda bakvagnen.
Det var allt för i dag..
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
Blir ju skitbra de där!!
Dubbelhytt -59 http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 597#p54597
Husqvarna tråden http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 75#p136275
Mossboda Pickupen http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=18021
Scaben http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=21839
32 2012-10-23 17:51:19 Senaste redigerad av 77.an (2012-10-23 17:51:43)
I dag har jag svetsat alla hål i gafflarna som var och den stora plåten mellan gafflarna.
Sen har jag satt i en tom växellåda och provat, det visar sig att min logmech balk fick friseras en hel del för att få plats och sen får jag förlänga den en 40-50mm eftersom gafflarna är lite fetare nu 
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
33 2012-10-26 14:42:44 Senaste redigerad av 77.an (2012-10-26 14:43:09)
Kul när det går undan när man beställer grejjer. Beställde lite renoveringssats till framvagnen styrstag och lite annat i onsdags och det kom i dag. Bra snabba på Classic vw up north.
Lite synd bara att jag inte visste att det var 12mm på mina spindlar och 10mm på snäckan
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
Fram med borren!
Lr brotchen kanske 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Eller inte, hålen i spindlarna är till M12 och styrlederna är M10 
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo
Intressant projekt det här! kanske kan komma på ett garage besök lite senare om det är ok, ska till Fredde med lite prylar.
Kul och se at den kom in i värmen och få din fulla uppmärksamhet ser ut som soltaket blir en sekundär del som uppmärksammas i denna VP Annar minst en liiiten Volvo tubo
/ Annie
Typ 1 -69 Flat 4 dubbla webrar http://www.hide.dk/Vehicles/1969vwtype1.html
Typ 3 -65 Notchback Flat 4 insprut med turbo http://www.hide.dk/Vehicles/1965vwtype3.html
Typ 2 T3 -86 Pickis Flat 4 http://www.hide.dk/Vehicles/1986vwtype2.html
Typ 3 -69 Fatback Flat 6 http://www.hide.dk/Vehicles/1969vwtype3.html
Typ 2 T3 -85 Transporter Campmobil Monaco Star http://www.hide.dk/Vehicles/1985vwtype2.html
Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/fac1b8e456cebe7831e18372aaa0dc62.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297
39 2012-11-03 16:02:47 Senaste redigerad av 77.an (2012-11-03 16:03:14)
Då har man fixat lite mer med bilen, flyttat spaken 50mm kortat handbromsen lika mkt.
Samt svetsat ihop det mesta på plattan satt i soppaledningarna.
Byggt ett bakre växelstångsfäste
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
40 2012-11-03 16:06:08 Senaste redigerad av 77.an (2012-11-03 16:06:48)
Lite mer blider
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
Jag gillar detta 
GW.P
Fick beställt Fälgar och ett canvas tak lite bromsslangar och motorfästen samt köpt kofångare. Blev en dyr helg 
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
Gör väl inget,när det blir så här bra...Snyggt! 
late,
in love,
and a little drunk..
Grymt, Johan! Följer detta med intresse! 
Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/f0f5a2aed0d6d5e33d8128d1c12586b1.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297
Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/f5a25cad81e51e0acb44f03f4d357a33.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297
45 2012-11-12 12:25:04 Senaste redigerad av 77.an (2012-11-12 12:26:05)
Nu är plattan färdigsvetsad och strax klar att målas, såg att det var två små hål jag missat som jag ska laga.
Sen har jag börjat slipa bilen
Har provat karossen på plattan och insåg att jag måste göra om på högersida längst fram vid fötterna för botten på den tröskeln sitter inte rakt så karossen ligger inte ann där.
Lite drygt men bara såga isär och göra om och rätt. Sen har jag friserat bak för att få på karossen så jag kan börja göra nya hjulhus. Men jag måste börja fram så karossen sitter som den ska där, sen måste jag sätta i förstärkningar bak innan jag sätter i gång.
Det skulle jag ju givetvis gjort först men ivrig med kapen så glömdes det bort
Det märktes tydligt nu för dörrarna passade bra före när karossen var hel och stod löst och passar dåligt nu.
Men hissar man bilen lägst bak nästan så den hänger på bakplåten. Då sitter dörrarna som dom ska, så det blir att hissa den bak så dörrarna stämmer, sen mäta att karossen sitter hyffsat lika på vänster och höger sida, och sen svetsa i förstärknings pinnar tills man fått ihop bilen bak igen 
Sen en annan lite dryg sak är att bilen ramlat ur registret. Vilket inte är ett problem igentligen men jag ringde Transportstyrelsen och fick prata med en jätte trevlig gubbe som verkligen gillade att leta upp gamla bilar och deras livsöden. Så han skulle fixa detta det var inga problem, Vi pratade nog bilar säkert en kvart efter att han sett att jag ägde en pv 53a
Men det som är lite synd som visade det sig är att min bil är skrotad
Den ställdes av 1974 och har sen dess fram till år 2000 stått i en lada på Gotland vad jag förstår. Men på något sätt har den skrotats 1975 03 04. sen om någon skrotat papprena eller någon på skroten tagit hand om bilen det vet jag inte. Bilen Togs i land av Petter Carlberg sen gick den till Jerry i Krylbo därifrån till Christer vw117 sen Till Stefan Mälman och efter det till mig. Tror det ska vara så efter hörsägen iaf
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
Oj vad fint det blir 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Fan - lite klarlack på det så är det ju klart...!!!
Skämt åtsido - det blir nice som fan...
48 2012-11-25 00:06:03 Senaste redigerad av 77.an (2012-11-25 00:06:39)
Har slipat bort lite mer färg och skrapat mer underedsmassa fram.
Sen har jag sågat bort bakplåten och tagit bort färg på den, den ska ju höjas 50mm
Annars har det varit ganska lugnt på vw skruvandet några dagar, har fått hem mina kofångare iaf
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
Jaha då har man lagat lite mer rost. Eftersom jag inte tycker det är det roligaste som finns så tar det ju lite tid, Sen är jag lite slö i bland och fastnar gärna framför Datorn
Men som i triss, Plötsligt händer det
Har fått laga hela hörnet och en bit under
Jävligt dålig bild men man ser iaf att jag lagt i en bit plåt
Blev lite slipa bocka och mäta innan biten passade
i & med att jag kortat framvagnen ganska mkt så ville jag öppna upp lite för den. Och det passade bra eftersom det var en del rost där
http://farm9.staticflickr.com/8489/8253 … 78bd_z.jpg
Sen det klassiska hörnet lika slut på båda sidor
http://farm9.staticflickr.com/8361/8253 … b4d9_z.jpg
Lite pissig bild detta med , men man ser att jag fick byta en bra bit upp på kanten som ligger imot plattan
http://farm9.staticflickr.com/8477/8252 … b371_z.jpg
Här var det ventilations hål med
http://farm9.staticflickr.com/8207/8253 … 66e7_z.jpg
Här var problemet att karossen inte passade som den skulle på plattan. Eftermarknads plåten var lite för kort i framkant. Blir att lägga i en ny plåt där.
http://farm9.staticflickr.com/8363/8252 … 706a_z.jpg
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
Gick inta få upp bilderna på en gång skumt. Bara några märkligt som fasen
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
