Så har man hittat en av dröm bilarna, en grön oval från 56 som jag hoppas ska bli en körbar bil tillslut. Jag hittade bilen genom jobbet kan man säga, jag gjorde jobb hos en bonde i Vallersta som ligger en liten bit utanför Kumla och vi kom in på bilar och bubbla en rast och då fråga jag lite fint om han hade någon stod på någon loge eller så, men de hade han tyvärr inte men han sa att han hade en ute i en liten skogsdunge vid en åker och han sa att han hade för sig att de va en sån där med delad bakruta (som jag tycker de är många som säger
), men jag blev direkt spänd och ville gå ner direkt och kolla på den.
Men de va inte sååå bra som man kunde hoppas på men inte blev jag så ledsen för de, där stod i alla fall den aktuella bilen utan hjul, motor och växellåda. Jag va lite tveksam till en början, jag fundera mest på vart i hela friden jag skulle ha den då garaget hemma hos mor och far är upptaget av min andra bil ( en grön -62a) och själv bor ja i en etta, men jag sa ialf tillslut att jag tar den. Detta va på våren och han tyckte inte att de va tort nog i marken så jag fick vänta ända till slutet av sommaren innan vi kunde hämta den.
Så nu står den hos min faster som bor två mil bort ute på landet så de är lite små jobbigt att alltid behöva åka så långt för att meka när man är van vid att inte ens behöva gå utanför dörren för att komma ut i garaget.
Men lite har hunnit gjorts på den, har särat på kaross och bottenplatta (dom två främre bultarna resten va borta) och jag har kapat bort de som va kvar av golvhalvorna, monterat isär framvagnen och börjat borsta av alla delar till den.
Fynd plats

Särade

Är i lite behov av ekonomi plåt så om de är någon som har så hör gärna av er 

blir säkert bra detta