1 Senaste redigerad av jerry (2012-09-22 19:42:20)

Ursäkta newbiefrågan.
Förra ägaren av min bil hade problem med att vevhusventilationen dimmade ur sig olja, delvis pga den sitter för lågt i förhållande till påfyllningen. Nu till frågan. Skulle det räcka med att sätta på längre slangar och flytta upp filtren eller måste hela burken flyttas upp? Det är ju smutt när allt ryms under luckan, men det är tydligen inte optimalt.

Post's attachments

vent.jpg, 80.85 kb, 700 x 525
vent.jpg 80.85 kb, 125 downloads since 2012-09-22 

Ducati Monster 1200S

2

Tycker det ser lite "fel" ut, om det är burken på bilden du har ? Men det syns ju inte helt hur den är kopplad....
-Sitter de små luftfiltren på rörkrökar som är anslutna i nederdelen, så blir det väl så att olja följer med "ut", tänker jag?
Jämför med ett klassiskt färdigköpt, där man ansluter original (vid oljepåfyllning) och ute på topparna (ventilkåpor).
Det har ett lock med slits runt om för att det inte skall bli tryck, och oljan kan rinna tillbaka där den vill.
Är inte så bra på beskrivning, så här på Lördagsnatten, men du får nog fler synpunkter....?


Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/e6bb411f70a925cd5041e4a1c3e45895.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

3 Senaste redigerad av jerry (2012-09-23 09:55:05)

Tack för svaret.
Här kommer en lite bättre bild.
Skulle man isf kunna flytta upp och vända burken 180 grader, ansluta filtren där slangarna från ventilkåporna sitter, och istället ansluta slangarna där filtren sitter?

Post's attachments

vent2.jpg, 76.58 kb,  x
vent2.jpg 76.58 kb, 1 downloads since 2012-09-23 

Ducati Monster 1200S