Nån som har nåt tips på hur man justerar ner spelet ? Har lite för mycket glapp känns det som, och leder och dylikt borde det inte vara då de endast har gått ett par hundra mil ungefär.. Det är dessutom inget missljud, eller klonkade nånstasn ifrån. Bara stort spel där inget händer när man kör..
Hade samma på min 1303 cab -73. Lyft ur reservhjulet. På vänster sidai baljan finns ett litet "lock" som du kan ta bort. Under det ser du en justerskruv (som sitter på styrsnäckan) och som är låst med en mutter. Prova att lossa muttern och skruva in skruven lite. Funkade klockrent på min. Har inget "klonk" och "dödläge" i ratten längre.
VW 1300 -66
har du bytt mellan axeln (på rattaxeln)med två knutar ? har du det se föregående tipps
Ah! Det ska undersökas, tackar!
Jag har också de glappet i min vilket känns betydligt mycke tydligare efter sänkningen. Ska kolla om de hjälper på min. hade vart sjukt gött o få bort glappet. de blir så vingligt att köra med glapp i ratten 
VWOve, jag har inte bytt axeln där, hade isär det när jag hade ner bilen, men det sitter numera ihop som innan..
Ja, det uppkom ju efter sänkningen.. Sen är ju alla leder och dylikt nytt, så jag hoppas verkligen att det går att justera spelet som föreskrivet.
Men det blir en uppgift för morgondagens eftermiddag, när jag kommer hem från jobb igen.
Prövade att skruva åt justerskruven och glapp finns men de känns som de är mycke mindre glapp åtminstone. de är ju först när ja rullar ut på vägen med den som man verkligen märker skildnaden.
Jag prövade att skruva in skruven lite, och det blev väsentlig skillnad! Tack för tipset!
funkade bra på vägen med för övrigt. tack för tipset som sagt.