1

Hallå!

Märkte nu häromdagen på min T2 att den saknar gummilisten runt motorn i motorrummet, har för mig
att den är rätt så viktig. Har väl och göra med kylningen eller?

Nån mer kunnig inom detta får gärna skriva sitt.

Blank  Typ1 -59.
Late bay buss -74
Och Late bay DH -73
Inte lika blank Split Eh -63. Såld

2

Jag har en sprillans ny om du vill köpa men bara den delen som sitter längst fram.

Ät gul snö, det kan vara öl.

3

japp den är viktig för att hålla den varma och den kalla luften åtskilda. Olika gummilister för typ1 och typ4-motorerna, den för typ1-motorn är tvådelad och i gummi, den för typ4-motorn är en hel list som går runt om och i mer skumgummiliknande material.

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

4

finns hos Mauri, Classic vewe för en billig slant...

Söker efter typ2 pickup, buss eller bubbla...

SunCityAircoolers

5

robbanonline skrev:

japp den är viktig för att hålla den varma och den kalla luften åtskilda. Olika gummilister för typ1 och typ4-motorerna, den för typ1-motorn är tvådelad och i gummi, den för typ4-motorn är en hel list som går runt om och i mer skumgummiliknande material.

Nu gissar jag att det gäller en 63a, ngt som jag själv missade att uppmärksamma i en annan tråd, men det är ju så med den förvirrande lingon kring "T" som i "typ" och "T" som i "transporter". Splittar och tidiga bayar har faktiskt fyra små snuttar, en framtill, en baktill och en på vardera sida, detta för att mellanplåten ska kunna tas av.

Har man en senare buss, dvs 72 och senare, kan man även överväga alternativet att köpa en list till en 80-82 då dessa är gjorda i gummi men har samma passform som skumgummivarianten.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't