1

Håller på att montera klädseln i min -56a bubbla.
Dörrstolparna inga problem men runt bakrutan har jag ångest.LITE svårt att veta vilken ordning det ska ske i.
Sökt på Youtube men hittar bara stora bakrutan och då är tyget delat, lite krångligare med lilla rutan då tygstycket är fyrkantigt utan hål för rutan.
Någon som gjort detta och kan tipsa eller tipsa om en video att kolla på?
Har testat med ett annat tygstycke, men det är ju omöjligt utan att få rynkor.
Måste ju få till bakrutan innan jag kan fortsätta med sidorna.

stenis
orust

2

Sätt fast den i överkant först och jobba dig neråt. Så gjorde ja men de va ingen oval. Ta de bara lungt och försiktigt så ordnar de sig.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

3

Klart, och det var ingen picknick kan jag lova.
Började i överkanten där jag limmade fast tyget med stor ångest för jag hade bara den biten.
Testade att klämma fast tyget på sidorna, såg väl sådär ut.
Ä va fanken, lät tyget hänga rakt ner och limmade fast det på sidorna. (nu i efterhand se till att ni har lite mer tyg mot mitten för annars blir det SPÄNNT)
Klippte upp en slits så jag kunde börja dra tyget runt överkanten och limmade fast det,  nästan hela överkanten.
Började limma fast i nederkanten och såg till att spänna tyget så rynkor blev så lite som möjligt, sen drog jag tyget över nederkanten av rutan och började limma fast det.
Samtidigt fortsatte jag limma runt ytterkanterna på rutan och runt neråt mot mitten.
Man måste se till att tyget är spännt hela tioden.

Men det spelade ingen roll hur jag än trixade, det blev en skarv på mitten i underkanten.
Men jag är nöjd med resultatet.   ICQ/ag

stenis
orust

4

Du har ikke lest mitt innlegg i en tidligere tråd grundig nok ICQ/ad

Denne forklaringa er den beste:

http://www.thebugshop.org/goresto.htm

ICQ/ab

Åker Oval- 8/55, en görtidlig 56a.

5

OK!
Skulle ha börjat underifrån, men det visste jag inte då. Men det blev bra ändå, jag är nöjd.
Får prova ditt sätt nästa gång Kjell.

stenis
orust

6

Nu håller jag på med sidorna, det är konstigt men ju mer man paddar och limmar ju säkrare blir man på att det blir bra.
Krävs tydligen bara viljan och modet  sen kommer resten av sig själv.

Kommet Bilder snart.

stenis
orust

7 Senaste redigerad av Kjell Roar (2012-09-13 20:37:00)

Marantz skrev:

Nu håller jag på med sidorna, det är konstigt men ju mer man paddar och limmar ju säkrare blir man på att det blir bra.
Krävs tydligen bara viljan och modet  sen kommer resten av sig själv.

Kommet Bilder snart.

stenis
orust

Min erfaring også ICQ/ab

Halva jobbet er å starta.

Åker Oval- 8/55, en görtidlig 56a.