undrar om det är någon här som har sprutat upp denna färg i vatten, och möjligen har en färg kod... så jag kan blanda själv.
standox eller PPG vilket som..
L11,,,,,men ska du ha den i 2skikt,,,,vatten och klarlack???
ja jag tänkte det ja, men det kanske är bättre i hs eller vad det heter? vad har du för erfarenhet?
Glasurit har den i både bas(vatten,,90-linjen) och solid 2k(22-linjen).
Ska du göra en originalrenovering ska du nog skippa klarlacken..
Annars skyddar klarlacken lite bättre mot smårepor(typ tvättsvamp)än vanlig solid.
ja det är just därför... pga av smårepor osv, som jag vill ha klarlack på..
tackar för tippset!
Lägg 2k solid och sedan klarlack,det blir bäst,2k solid bygger på ett helt annat sätt
än vatten basen.Jag har solid på min buss och den blir repig bara man tittar på den.
Men bakluckan är lackad i solid +klarlack och den är inte alls lika känslig.
ja men det var ju ett bra tips. ska fundera över hur jag ska göra.....
men en fråga till bara.,,, finns det olika nyanser av pastel grön.. beroende på vilken färgleverantör man väljer?
har sett på en del bilar att det skiljer i nyans, eller är det bara jag som ser dåligt?
Det blir säkert olika nyanser från olika leverantörer, tror inte att det blir 100% korekt från Glasurit heller tyvär då dom ändrat på basfärgerna också.
Någon som köpt Pastel Green från något företag som kan komma med en bild eller kommentarer om hur de blev :-) riktigt sugen på den men verkar ju finnas lika många nyanser som myror i skogen...