1

Fanns det vattenkylda bestar med Turbo original?

Hos grannen står ett skåp som jag får lov att avlägsna om jag vill...men det vill jag inte.  ICQ/ab  Hjulen tänker jag däremot att lägga vantarna på för de är tämligen snygga. Kanske org. Turbo-hjul?

Bilen är ett skåp med runda framlyktor, vattenkyld motor men utan växellåda o förarstol. Resten verkar finnas. På varje framdörr sitter ett emblem med texten "TURBO" i samma font som volkswagen emblemet på bakluckan. Den är danskregad.

Bilder kan jag lägga upp, då jag fota den idag.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

2

Det fanns turbo på en del dieslar iallafall.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

3

Det verkar som det är en bil som antingen kommer från Danmark eller är inspirerad av en därifrån.
I Danmark satt det ett TURBO emblem på framdörrarna på alla bilar med Turbodieselmotorn tror det var importören där som satte dit dom.

4

Då ska jag plocka av dom. Måste ju betecknas som lite rare här.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

5 Senaste redigerad av Banansvamp (2012-09-02 22:17:07)

Turbodieslarna brukar väl ha diff-broms också? ICQ/ab

edit: Växellåda saknades ju såg jag nu  ICQ/ad

Fat chick fanatic

6

Banansvamp skrev:

Turbodieslarna brukar väl ha diff-broms också? ICQ/ab

edit: Växellåda saknades ju såg jag nu  ICQ/ad

I Danmark var det diffbroms på alla bilar i försvaret o för er som vill veta mer så var Danska försvarets dubbelhyttare utrustade med eluppvärmd bakruta vilket annars bara återfanns på tristarbilarna.

Lite mer vetvärt är att i Danmark var det dubbla diffspärrar på alla syncrobilar o i sverige bara bak här var det option med spärr fram men i gengäld var det ca 10 andra saker som vi hade som standard i sverige som danskarna inte hade.

Nog med värdelöst vetande för idag.