…fortsättning:
Dags för en lite senkommen uppdatering…

Tog en liten tripp in till Ullared 31/5. Skylten i bakgrunden säger ’Beg. Bilar’ – och det stämmer verkligen
!

Tankens undersida blev tectylad samma dag som…

…nya bensinkranen hamnade i mina händer 

Det är bra mycket smidigare att skruva fast kranen i denna position, jämfört med att göra det när tanken är monterad 

Tanken på plats – dags för en provtur 
Sniff, sniff … men:

Den nya kranen läcker

Otroligt nog levererades min kran utan packningar
…

Då får jag tömma tanken ännu en gång
…

På Lantmännen Maskin har de bl.a. dessa båda gamla fiberpackningar i storlek som skulle kunna passa på en bränsklekran till VW typ1…
Denna gång demonterade/monterade jag kranen utan att plocka ut tanken.
Det gjorde mig ännu mer gårhårig.
Men det gick till sist
…

…och tro det eller ej – äntligen inget dropp från Madelaine

Så en stämingsbild från i onsdags kväll på mina båda svarta veteraner – båda rullande på diagonldäck med bred vit däckssida
.
Några i familjen skulle dock dra upp till Lidköping med husvagnen hängande bakom Forden, och vis av skadan från föregående års husvagnssemester – så plockades diggisarna av och radialdäck på aluminiumfälgar sattes på Forden för en behaglig färd. Två ton jänkare som bogserar 1½ ton husvagn lirar helt enkelt inte bra med diagonalerna. Obehagsfaktorn överträffar tyvärr snygghetsfaktorn under just sådana utflykter
.
Nåväl. Under helgens frånvaro har Bubblan använts flitigt av mina bägge söner, och bilen är täckt med ett tunt lager härligt vägdamm och har blivit fulltankad trots att den ikväll åter hamnat på reserven – bilen är ju till för att rulla 
Så i kväll var det äntligen min tur att få cruisa lite med Bubblan i den ljumma sommarkvällen
.
Tro inte att det blev en händelselös färd 

Ovanpå lagret med vägdamm sitter nu fina handavtryck sedan vi fått hjälp att putta igång bilen inne i Hunnestad city…
Varför, undrar du kanske?
Jo – Agneta (min högt ärade hustru) upplyste mig mitt under färden att det hade börjat ryka ur defrosterutblåsen och att det luktade bränt
.
”Kabelbrand”! Var min första tanke och jag stängde kvickt av både ljus och tändning… Tvärnit, fort upp med bagageluckan. Rökutveckling innanför mitt nymonterade kabelskydd 

Ett av alla knepiga relän min bil blivit utrustad med genom åren, hade skakat loss och glidit ner så att det blivit kontakt med jord
.
En hjälpsam man som bodde vid vägen där jag stannat lånade mig en 10:ans lednyckel så att jag kunde skruva fast relät igen. Försökte sedan starta – batteriet dött
!! Kortslutning förstås
.
Fick alltså putta igång bilen för att kunna köra hem igen (med släckt belysning).
Fortsättning följer…
.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>