1

Idag när jag kom till jobbet och parkerade så hände nått konstigt.

När jag stängde av bilen så tändes gernerator-lampan och sen lyser den hela tiden bilen är avstängd. Har inte sett till detta tidigare. Vad kan det vara för fel?

Va ute och lyfte av batterikabeln så att jag får igång den i eftermiddag men det är ju inget kul att göra det varje gång.

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
VW T2 Baywindow Deluxe - 1975

2

Jordfel kanske? Brukar kunna bli konstiga fel! Leta reda på jordpunkter skrapa/stålborsta och spraya 5-56 el dyl.

Bubbla -62

3

Har kollat lite nu och det hela grundade sig nog i att remmen var dåligt spänd. Jag hittade en annan som jag fick med bilen så jag satte på den. Men hur hårt är det lämpligt att remmen sitter? Jag tog bort ett shims som låg imellan så den sitter ganska hårt nu.

4

Ehhh ja ha Default/hmm
Du ska kunna trycka in den nån cm mellan skivorna

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

5

whallis skrev:

Har kollat lite nu och det hela grundade sig nog i att remmen var dåligt spänd. Jag hittade en annan som jag fick med bilen så jag satte på den. Men hur hårt är det lämpligt att remmen sitter? Jag tog bort ett shims som låg imellan så den sitter ganska hårt nu.

Default/hmm Lös inte lampan när bilen var avstängd? Hur kan remspänningen lösa detta? ICQ/ad  ICQ/ad
För hårt spänd rem är inte bra för lagren i generatorn.

Bubbla -62

6

Vet fortfarande inte varför lampan lyste, har inte hänt någon mer gång när jag testat. Men nu lyser den hela tiden bilen är igång så det blir nog att plocka av generatorn och kolla hur kolen ser ut. Det verkar som att det inte laddar helt i alla fall, ska se till att fixa så jag kan mäta om det laddar ordentligt.  Återkommer säkert med fler dumma frågor när jag kollat lite mera...

7

Var ute och pillade lite idag efter jobbet och det verkar som att det är laddrelät som har gett upp. var lite bränt på det och det ser ut som att det är en inbyggd säkring som gått på baksidan, har ett "ekonomi-relä" just nu. Är väl bara att beställa ett nytt helt enkelt.