1

Block: 1 st modifierat till stående fläktkåpa och 1 st original block

Vev: 2 st original 71mm och en uppsättning nya ram –och vevlager (STD-dimension)

Svänghjul: Fritt val mellan 210, 215 och 228mm (alla behöver en uppfräschning)

Cylindrar: Deutz 103mm (4” +0,060 överborr) -färdigbearbetade för montage

Kolvar: TRW 103mm (4” +0,060 överborr) 25mm kolvbult, kompletta med ringar

Stakar: 2-liters med 25mm lillända + 4 extra orginalstakar

Toppar: Portade på insugssidan och kraftigt modifierade avgaskanaler. Uppsvetsade och sedan CNC-frästa för större area och snällare radie för bra flås. MYCKET tid nerlagt. 66-67cc i förbränningsrummen =lågt komp.
Rostfria Manley 48x40 och nya styrningar och säten. Orginal vippor. Inga fjädrar eller retainers ingår

Kam: Omslipad original (Sune J.?) ca 316 grader med nya lager. Har inga lyftare.

Avgassystem: Primärrör 44mm innerdiam med tjocka, frästa flänsar –ej kompl./klart

Även:

Stående fläktkåpa (täcker topparna också) i plast m. VXL- strömsgenerator (Typ1)

33mm oljepump

Adapter för extern kylare/filter

Aluminium ventilkåpor

Remskiva SACO, graderad, svart –ny

Aluminium oljepåfyllningsrör

Fina stötstångsrör med nya packningar

Div. bult, mutter mm.

Per-Johan Juggas har kört låga 10-or med sin besiktade 68a med en bottendel som är lite snällare...

Finns i Gävle.

Pris 15500kr

070-5472829

Volkmasters Sweden
East Hill Welding
Peace Performance
Nygrens Mekaniska
CSP
JP Motorsport