Block: 1 st modifierat till stående fläktkåpa och 1 st original block
Vev: 2 st original 71mm och en uppsättning nya ram –och vevlager (STD-dimension)
Svänghjul: Fritt val mellan 210, 215 och 228mm (alla behöver en uppfräschning)
Cylindrar: Deutz 103mm (4” +0,060 överborr) -färdigbearbetade för montage
Kolvar: TRW 103mm (4” +0,060 överborr) 25mm kolvbult, kompletta med ringar
Stakar: 2-liters med 25mm lillända + 4 extra orginalstakar
Toppar: Portade på insugssidan och kraftigt modifierade avgaskanaler. Uppsvetsade och sedan CNC-frästa för större area och snällare radie för bra flås. MYCKET tid nerlagt. 66-67cc i förbränningsrummen =lågt komp.
Rostfria Manley 48x40 och nya styrningar och säten. Orginal vippor. Inga fjädrar eller retainers ingår
Kam: Omslipad original (Sune J.?) ca 316 grader med nya lager. Har inga lyftare.
Avgassystem: Primärrör 44mm innerdiam med tjocka, frästa flänsar –ej kompl./klart
Även:
Stående fläktkåpa (täcker topparna också) i plast m. VXL- strömsgenerator (Typ1)
33mm oljepump
Adapter för extern kylare/filter
Aluminium ventilkåpor
Remskiva SACO, graderad, svart –ny
Aluminium oljepåfyllningsrör
Fina stötstångsrör med nya packningar
Div. bult, mutter mm.
Per-Johan Juggas har kört låga 10-or med sin besiktade 68a med en bottendel som är lite snällare...
Finns i Gävle.
Pris 15500kr
070-5472829
East Hill Welding
Peace Performance
Nygrens Mekaniska
CSP
JP Motorsport
