Fick reda på att det är utställning i Högbo utanför sandviken på Söndag 19:e aug.
http://www.hogbobruk.se/hogbo-bruk/om-h … lning.html
Vet inget mer än va som står där... tyvärr.

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Träffar » Volkswagenhistoriska klubben
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Fick reda på att det är utställning i Högbo utanför sandviken på Söndag 19:e aug.
http://www.hogbobruk.se/hogbo-bruk/om-h … lning.html
Vet inget mer än va som står där... tyvärr.

Hittade detta:
"Välkommen att delta i VWHK's klubbmästerskap/årsmöte den 19 augusti.
I år har vi valt att förlägga den här träffen till Högbo bruk strax norr om Sandviken efter väg 272. Vi tänker köra ett lite rally med frågesport runt storsjön samt ha lite enkla manöverprov. VWHK har fixat rabatt på käk hos krögaren som håller till i Högbo kvarn. Klubben bjuder på fika vid ankomst. Vi kör igång träffen runt kl 10.00 men det går även bra att komma lite senare.
Efter klubbmästerskapet har vi prisutdelning och årsmöte. INGEN behöver vara rädd för att bli invald i styrelsen. Allt sådant är redan klart! Det finns goda möjligheter att sova kvar om man vill det. Högbo bruk har allt från hotellrum till vandrarhem, för mer information se: http://www.hogbobruk.se/
/Styrelsen"
Okej.. hm undra om det är värt att åka på !?
Undra om man lär vara medlem för att komma dit med sin folka !?

Står mer på deras Facebook sida vad jag vet..
Kanske åker på spö om man inte åker termos där 
Haha ja kanske !? hmm.. men ja tror det e lugnt.. 

Man blir utpekad som avskräckande exempel 
Det är bara att åka dit och vara med. Det enda ni som inte är medlem inte kan plocka med er hem är Klubbmästerskapspokalen. Annars är det fritt fram för alla med intresse för Folkvagnar. Kom dit och bli förvånad över hur få termosar det finns där. Det kanske är läge att bli medlem? VWHK har inga som helst krav på att en Folkvagn ska vara si och så eller att den ska vara original och putsad till tusen. Klubben är till för alla som är intresserade av Folkvagnar.
Nu finns det även möjlighet att få en bra, billig försäkring eftersom MHRF har tagit fram en helförsäkring för ombyggda fordon som kostar runt en tusenlapp/år.
Lars Eriksson ordf. VWHK
Är det nåt man lärt i sig i entusiastbil-, MC- och Mopedsvängen, och speciellt bland VW-vänner är att vi har alla samma intresse i grunden och de allra flesta uppskattar vi våra fordon, oavsett om de är orginal, ombyggt, utställning eller whatever. Ovanstående inlägg är mycket ironi vilket också kännetecknar VW-folket, vi har högt i tak och skämtar med varandra.
Himla skönt gäng helt enkelt.
Klart vi måste ta en sväng till Högbo på söndag !!
ja om vädret blir skapligt så kanske ja tar en svängom 

VWHK har inga som helst krav på att en Folkvagn ska vara si och så eller att den ska vara original och putsad till tusen. Klubben är till för alla som är intresserade av Folkvagnar.
Lars Eriksson ordf. VWHK
Är inte alla klubbar i Sverige så? Trodde alla var måna om vår hobby på lika nivå.
Men upplys mig gärna om vem som sticker ut så ska jag inte vara på deras träffar isf.

nisslars skrev:VWHK har inga som helst krav på att en Folkvagn ska vara si och så eller att den ska vara original och putsad till tusen. Klubben är till för alla som är intresserade av Folkvagnar.
Lars Eriksson ordf. VWHKÄr inte alla klubbar i Sverige så? Trodde alla var måna om vår hobby på lika nivå.
Men upplys mig gärna om vem som sticker ut så ska jag inte vara på deras träffar isf.
Tänker inte peka på nån speciell klubb, men har varit på träffar där ombyggt fått stå i en hörna och buggys på andra sidan vägen... (EJ vwhk...)
Kan ju nämna att den föreningen är på min bojkottslista 
Riktigt trevlig tillställning i Högbo idag även om man(som jag)åker i motsatsen till termos.Tur med vädret också.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Träffar » Volkswagenhistoriska klubben
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.