På min -56a bubbla har nummerplåtsfästet placerat nummerplåten över kofångaren orginal.
Men då måste jag böja plåten/fästet för att huven ska gå klart.
Hur har ni gjort, över/under??????
stenis
orust
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » How-to's (guider) » Nummerplåts placering fram?????
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
På min -56a bubbla har nummerplåtsfästet placerat nummerplåten över kofångaren orginal.
Men då måste jag böja plåten/fästet för att huven ska gå klart.
Hur har ni gjort, över/under??????
stenis
orust
12st tittare men ingen kommentar????
Jag brukar montera dom direkt på kofångaren, tycker det ser mest "rätt" ut så. Dom där bågarna där nummerplåten placeras ovanför är väl nyare påfund??
Satte plåten under kofångaren, synd att skymma fångaren.
Helst hade jag velat haft den över kofångaren men hade varit tvungen att böja fästet/plåten lite fult.
stenis
orust
Gammal tråd men onödigt att starta en ny, mitt problem är att jag har planer på att sätta tbars på min -73a...var i h**vete gör man av plåten..? Kör en rövare och lägger den i rutan med risk för böter? Kan inte komma på något annat sätt som skulle kunna se ok ut 
Finns en ännu bättre gammal tråd för dig:)
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9507
Finns en ännu bättre gammal tråd för dig:)
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9507
Sweet! Tack;)
Hittade detta när jag googlade, har själv min på takräcket.
Förordning (2001:650) om vägtrafikregister http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20010650.HTM
Registreringsskyltar - allmänna bestämmelser
5 § När ett fordon har registrerats skall Transportstyrelsen tillhandahålla två registreringsskyltar för varje bil och en registreringsskylt för varje motorcykel, moped klass I, traktor, motorredskap, terrängmotorfordon eller släpfordon. Förordning (2008:1283).
6 § Ett registrerat fordon får brukas endast om det är försett med registreringsskyltar i föreskriven ordning.
Detta gäller dock inte om fordonet brukas vid färd kortaste lämpliga väg till en polismyndighet för erhållande av en provisorisk registreringsskylt.
7 § En registreringsskylt skall placeras såväl framtill som baktill på en bil, framtill på en traktor, ett motorredskap och ett terrängmotorfordon samt baktill på en motorcykel, en moped klass I och ett släpfordon.
Om det medför en avsevärd olägenhet att ha skylten framtill på en traktor, ett motorredskap eller en terrängskoter eller baktill på ett släpfordon, som dras av en traktor eller ett motorredskap, får den placeras på någon annan lämplig plats.
8 § Registreringsskyltarna ska vara väl synliga och hållas i sådant skick att de lätt kan avläsas. Under färd får last eller annat inte placeras så att skyltarna inte går att avläsa.
Vad som sägs i första stycket gäller inte när en bil används i väghållningsarbete eller liknande arbete och den ena skylten skyms av ett redskap som används i arbetet.
På en registreringsskylt får inte något annat tecken eller märke sättas än ett sådant som har satts på skylten vid tillverkningen. Har ett märke satts fast på skylten enligt tidigare gällande bestämmelser behöver det dock inte tas bort.
Transportstyrelsen får meddela föreskrifter om den närmare utformningen av skyltar enligt denna förordning. Förordning (2009:936).
Wiki: http://sv.wikipedia.org/wiki/Registreri … _i_Sverige
Placering av skylt
Registreringsskylt måste finnas synlig på alla motorfordon som är registrerade för att färdas på allmän väg. De flesta fordon ska ha två skyltar, synliga framifrån respektive bakifrån. Släpfordon, motorcyklar, mopeder av klass I (även kallade "EU-mopeder"), snöskotrar och traktorer behöver endast ha en skylt. På traktorer skall denna skylt placeras framtill på fordonet, medan den på övriga skall placeras baktill.
Polisens hemsida:
Är det straffbart att manipulera bilens registreringsskylt?
Det är olagligt att framföra ett fordon med en svårtläst registreringsskylt. All form av försämring av läsbarheten är ett lagbrott, oavsett om det sker avsiktligt eller inte. Det gäller till exempel registreringsskyltar som:
är oläsbara på grund av smuts, is, snö eller liknande
är vinklade
är sprejade med reflexsprej
ligger helt eller delvis dolda i fönstret
har ändrade siffror och bokstäver
Hittade detta när jag googlade, har själv min på takräcket.
Förordning (2001:650) om vägtrafikregister http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20010650.HTM
Tackar, med dem 2 svaren jag har fått nu så får det bli någon lösning med skylten mellan tbarsen, blir nog snyggast! Har inget takräcke annars vart det en bra ide!
Men bara av nyfikenhet, blir inte det för högt? Eller det är så svartvitt att sålänge den är fast monterad och synlig är det ok?
Såhär satte jag den när jag hade T-Bars.
Den sitter bara med två stycken såna där gamla runda mobilmagneter man hade på instrumentbrädan förr i tiden. Perfekt då man bara kan ta bort skylten om man ska ställa ut t.ex. Har likadant nu fast på stötfångaren också.

Läst en hög gamla VW Forum tidningar från åren 1962 - 1974. På ungefär 90 % av bilderna på bubblor sitter regskylten ovanför stötfångaren, resterande har den direkt på stötfångaren. På två bilder, dels på en radda polisbubblor, dels på en hop stockholmsfolkor på en jättebred väg (eller flygfält) i en annons, där har alla skylten på stötfångaren. De som har ovanför stötfångaren är av alla olika årsmodeller.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » How-to's (guider) » Nummerplåts placering fram?????
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.