Har vart utanför Borås och köpt en -59'a idag för 1500kr 
Waldburg
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Vad gör du nu?
Sidor Föregående 1 … 124 125 126 127 128 … 147 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Har precis kommit hem från ett dopp i havet, nu ska jag fortsätta städa i garaget så att plattans/däckens kommande kontakt med garagegolvet kan ske utan problem. 
Tänk vad 59 är billiga.. min kostade precis en dyr papperslapp mer..
Njuter av att ha kört cykelvasan i dag 
joel_vbg skrev:25hpman skrev:Länken är i min skalle. Tror inte att man bryter en 25 årig tradition, bara sådär...
Mmm... Första lördan i September varje år, roligare kan man inte ha!
![]()
Ser ni en skäggig slashas i trucker keps vid en amerikansk herrgårdsvagn som är fulllastad inuti och på taket med prylar (Vart så de senaste 4åren... Rekordet är f.ö en åkgräsklippare, 3mopeder, en handikap cykel, två cyklar, en MC i delar och en jordfräs som någon idiot fick för sig att starta när den stod inne i bilen med handtagen ut genom bakrutan
) så är det jag, kom gärna fram och hälsa!
Haha tror jag såg detta, jag och farsan tyckte inte ni va kloka
Det såg jag oxå förra året, vääääldigt låg baktill!!
Pustar ut efter i ordning:loppisrunda,besök hos Micke W i Söderköping,massiv gjutning av trädgårdsprojekt samt lite god kvällsmat(läs nattmat)..jobbigt med lediga dagar 
JMR skrev:Haha tror jag såg detta, jag och farsan tyckte inte ni va kloka
Det såg jag oxå förra året, vääääldigt låg baktill!!
Äsch då... Förra året var inte så farligt, kardanen tog i tunneln halva vägen hem (efter att vi tankat fullt) vid minsta ojämnhet på vägen...
Bjuder på en bild... Ignorera bilmärket

Får se om jag minns rätt....
På taket finns en halv dolly, aluminiumramper, en Honda Mt5, En Puch, en Monkeybike och en cykel... I bilen finns resten av dollyn (stången som sticker ut), en 250cc motorcykel i delar, en trehjuling, Ett par låodor med reservdelar, lite leksaker, 4lådor öl, två flaskor whiskey och 5 fullisar + mig...
Vi har åkt till Degerberga i 5år, det är bland det roligaste som händer varje och och *peppa peppa* så har vi aldrig haft ett haveri... 
Ignorera bilmärket,,,,,,,,,,,,
Det är ju för helsike en 63a chevrolet herrgårdsvagn som misshandlas a det grövsta, en klassiker. 
Suck, ja ja, han växer väl upp han med. 
Funderar.
Hur pass roliga är en bay från 73? Har hittat en och tänkte åka och lägga ett bud.
Hur är motorn? Är det lätt att hitta delar? Den har stått runt 15 år så hela bussen vill nog ha sig en renovering. Ingen rost vad jag kunde se, dock kollade jag aldrig under.
Hade varit roligare med en early men detta blir isåfall min första buss.
Har precis bytt tröskel på bay pickisen, och även provat min nya punktsvets..... kan nog bli bra 
Ignorera bilmärket,,,,,,,,,,,,
Det är ju för helsike en 63a chevrolet herrgårdsvagn som misshandlas a det grövsta, en klassiker.
Suck, ja ja, han växer väl upp han med.
Jasååå? Jag som hela tiden trodde de va en Opel.
Den misshandlas inte ett dugg, används är den korrekta termen! Hade den misshandlats så hade taket varit inhoppat, sidorna söndersparkade, färgen hade varit av den positiva kulören mattsvart och full med äckliga dekaler... Ur rutorna hade de antagligen hängt snörfulla ungdomar som skrikit könsord för fulla halsar så halva snusdosan som ligger begravd under läppen (I tron om att det skall imponera på det motsvarande könet säger Wikipedia) hinner rinna ner och lämna snigelspår efter bilens framfart genom stan.
Nej fy fan för dessa jävla raggare... Vi gillar gammal skit, Hgw:n är en förbannat bra bil att förtära starka drycker i, åka på shoppingresor med eller vid strejk i kollektivtrafiken.
Jag har själv en 66:a Chrysler Hgw som lever samma liv... Dock med insprutad V8 under huven som går på E85, miljöbil. 
Du observerade väl smajlisen Joel?
Marantz skrev:Ignorera bilmärket,,,,,,,,,,,,
Suck, ja ja, han växer väl upp han med.Jasååå? Jag som hela tiden trodde de va en Opel.
![]()
Den misshandlas inte ett dugg, används är den korrekta termen! Hade den misshandlats så hade taket varit inhoppat, sidorna söndersparkade, färgen hade varit av den positiva kulören mattsvart och full med äckliga dekaler... Ur rutorna hade de antagligen hängt snörfulla ungdomar som skrikit könsord för fulla halsar så halva snusdosan som ligger begravd under läppen (I tron om att det skall imponera på det motsvarande könet säger Wikipedia) hinner rinna ner och lämna snigelspår efter bilens framfart genom stan.
Nej fy fan för dessa jävla raggare... Vi gillar gammal skit, Hgw:n är en förbannat bra bil att förtära starka drycker i, åka på shoppingresor med eller vid strejk i kollektivtrafiken.
![]()
Jag har själv en 66:a Chrysler Hgw som lever samma liv... Dock med insprutad V8 under huven som går på E85, miljöbil.
Du observerade väl smajlisen Joel?
Absolut
Och du Ironin? 
Plockat ur motorn för att byta växellåda...

Hej du Joel_vbg...ser att du har en Carman. Hittade en i skogen i helgen vid Fellingsbro...tips kan lämnas.
En annan grej, sitter o läser deltagarinformationen på Eskilstuna Veterandag. Låter som en träff för mej...
Arrangörerna förbehåller sig rätten att avvisa fordon som inte är i välskött originalutförande. De får gärna ha patina från många års brukande, men ovårdade, ombyggda, okompletta och rostiga fordon kommer att avvisas.
Njae, du ser lite irriterad ut på din bild,,,,,,
Marantz skrev:Du observerade väl smajlisen Joel?
Absolut
Och du Ironin?
Jag sitter och retar upp mig så till den milda grad att jag funderar på att,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, hunden.
Inte hundens fel kanske att jag inte får ihop framvagnen med de felaktiga delarna sålda av Up North som inte kan förklara vad som blivit fel,,,,,,,,,,,,
Skrivit ett litet uppretat mail med en STILLA undran varför de inte hör av sig, fy satan vad uppretad jag är nu,,,,,,,, kommer inte längre med Porsche bygget om inte detta löser sig snart,,,,,,
Annars är det helt ok. 
var rädd om hunden han älskar dig hur som..
du får väl försöka jobba med något annat så länge.. 
Hej du Joel_vbg...ser att du har en Carman. Hittade en i skogen i helgen vid Fellingsbro...tips kan lämnas.
En annan grej, sitter o läser deltagarinformationen på Eskilstuna Veterandag. Låter som en träff för mej...
![]()
Arrangörerna förbehåller sig rätten att avvisa fordon som inte är i välskött originalutförande. De får gärna ha patina från många års brukande, men ovårdade, ombyggda, okompletta och rostiga fordon kommer att avvisas.
Låter absolut som en vettig träff!
Men lite långt, blev precis tvingad att va hemma trots jag planerat denna helgen sen länge på Chaparral och en stor jeep-träff där...
Men icke sa nicke, lill tösen som är en månad har varit vaken lite mycket det sista vilket gjort att sambon är helt slut så får snällt bli hemma.
Tips mottages tacksamt om den där Carman maskinen! 
Jag drar till high chaparall i morgon, ska bli kul 
Nyss hemkommen efter en 30 mila tur i bussen
har bara kört 2-3 mil hemikring förut, men det fick kanonbra:) luktar lite bränt dock för det droppar tydligen lite olja från ventilkåpspackningen ner på ena värmekammaren:p
Njuter av att bussen är besiktad i två år nu. Nu ska jag börja laga rost och bygga inredning. Har ju lovat familjen att vi ska åka till Legoland nästa år så det är väl bäst att sätta fart...

Karmann ghia på wheelerdealer, discovery
Äntligen hemma efter 22 dagars jobb. Usch.
Nu ska jag sticka o hämta ett paket, 1.80 långt från Usa...
Äntligen hemma efter 22 dagars jobb. Usch.
Nu ska jag sticka o hämta ett paket, 1.80 långt från Usa...
Gött, en slav? 

Sidor Föregående 1 … 124 125 126 127 128 … 147 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Vad gör du nu?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.