Ska montera delade drivaxeldamsaker och undrar vad man ska vilket tätningsmedel man ska ha. Och hur ska man vrida skarven? // Oscar
If it ain't broke, don't fix it!
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Delade Drivaxeldamasker
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Ska montera delade drivaxeldamsaker och undrar vad man ska vilket tätningsmedel man ska ha. Och hur ska man vrida skarven? // Oscar
Jag har inte använt något tätningsmedel dom gånger jag bytt drivaxeldamask och har inte haft läckage efter byte .
Har själv monterat med drivaxlarna i våg sen damasken vriden ca tio över tolv.
Enl verkstadsmanualen tryckt 53- citat"Gummimanschetten lägges omkring axelröret så att föreningsytorna ligga vågräta och vända bakåt. Manschetten drages därefter ihop med skruvar och brickor" slut citat
Bytte nyligen på min utan tätningsmedel. Håller tätt änsålänge, tunt lager fett borde funka annars.
Oj, bra stavning av mej
Okej vi får se hur jag gör.
Rakt bakåt verkar vettigt, för jag har fått läckage pga damasken spruckit (och belastningen blir ju minst med sömmen kl 3 el. kl 9), men aldrig läckage ur skarven, dock har jag de flesta gånger haft nåt packningssilikon på skarven...
om du inte skaffar de "snygga" i glada färger utan håller dig till de tyska i svart gummi så bör det inte läcka.
De blev med nån silikontätning på skarven.
Som sagt tror inte det är av ondo att täta. Det är nog som med allt annat ju fler man frågar dessto fler olika svar ,som i sin tur väcker fler frågor. 
Aa, precis
jag monterade en st tysk och en st brasse på en bil, ena sprack naturligtvis... jag gick och svor för mig själv "jä---la brasseskit" ....
Men döm om min förvåning när det var den TYSKA som hade falerat!
Men visst skiljer kvalitén på många delar...
De här va två av den "billigare" varianten...
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Delade Drivaxeldamasker
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.