1

Jag har dubbla veber 44 IDF med 36mm halsring
Co halt vi tomgång ligger på 10% de händer inget när man skruvar på just skruvarna, prova med att byta lågfart munstycken från 60 till 55
stängt spjällen så mycket de går precis så jag får tomgång, bilen går skapligt innan den stotat igen tändstiften Default/tongue
Någon som har ide vad de kan vara för fel?

Motorn är en 2054 cc

2

Var det länge sen du bytte olja, det kan påverka ganska mycket.

Med vänlig hälsning, Anders

3

Har du rätt bränsletryck? ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

4

Jag är inte hemma på såna förgasare men du har väl blandskruvar på dem som du kan justera.
Att ändra munstyckena ändrar väl inget co på tomgångsvarv.
Och jag skulle nog inte laborera med munstyckena ifall motorn är inställd med dem, risken är att den går för snålt och går varm då.
Att byta olja ändrar inte co nåt nämnvärt heller men du kan sänka hc halten lite på det sättet.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

5

Mackan_osd skrev:

Co halt vi tomgång ligger på 10% de händer inget när man skruvar på just skruvarna, prova med att byta lågfart munstycken från 60 till 55
stängt spjällen så mycket de går precis så jag får tomgång, bilen går skapligt innan den stotat igen tändstiften Default/tongue

Motorn är en 2054 cc

Börja med att ställa in flotör nivån  som är kritisk på tomgång o lågfart
Sen ha koll på bränsle trycket som skall vara <0,20bar
Kolla om det det droppar soppa i från spridaren i mitten på fuggen om i så fall flödar dom över
Om det är Empi,s kopior på IDF så brukar dom vara sådana  ICQ/ac
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

6

PPRMicke skrev:
Mackan_osd skrev:

Motorn är en 2054 cc

Kolla om det det droppar soppa i från spridaren i mitten på fuggen om i så fall flödar dom över
/// Micke

Ok tack jag då har haft lite högt bränsletryck regulatorn på 0,25,  får mäta igen sen kolla upp flotör nivån, Det är ett par gamla Italia weber ICQ/ab

Tack /Marcus

7

Mackan_osd skrev:
PPRMicke skrev:
Mackan_osd skrev:

Motorn är en 2054 cc

/// Micke

Ok tack jag då har haft lite högt bränsletryck regulatorn på 0,25,  får mäta igen sen kolla upp flotör nivån, Det är ett par gamla Italia weber ICQ/ab

Tack /Marcus

Jag skulle rekomondera att du byter nålventiler i dom för soppan är inte som den var förut
En polare hadde samma problem som du efter byte av nålventil o fixa till flotör nivån  så var dom bra igen  ICQ/ab
99% av problemen är relaterade till dom två
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

8

PPRMicke skrev:
Mackan_osd skrev:
PPRMicke skrev:

/// Micke

Tack /Marcus

Jag skulle rekomondera att du byter nålventiler i dom för soppan är inte som den var förut
En polare hadde samma problem som du efter byte av nålventil o fixa till flotör nivån  så var dom bra igen  ICQ/ab
99% av problemen är relaterade till dom två
/// Micke

Köpte förgasarna nu i sommar gick igenom de och kolla, bytte nålventiler till några som jag hade sen förut som gått väldigt lite, tror de hette 200 och de som satt i var 175 kan de vara problemet?

//Marcus