Nu på en längre tripp med bubblan har det hänt några gånger att den tvärdött! Oavsett temperatur, varvtal, gasläge har motorn bara tvärdött. Mitt på motorvägen, in i en rondell, på tomgång eller när som helst... Tvärdöd utan en hostning. Sen kan den vara helt död i 5 sek eller 5 minuter... Sen går den hur fint som helst igen. Jag har kollat att pumpen ger soppa, att det finns soppa i förgasarn, att flottören inte hängt sig. Även att det kommer ström till tändspolen, att tändkablarna är hela, att brytare och rotor ser fin ut mm mm.
När felet uppstod senast fick jag hjälp att byta tändspole allt verkade vara frid och fröjd, men sen efter en halvtimme dog bilen igen. Fipplade lite med kabelskon till kondensatorn och den starta fint, och sen har jag kört ca 1 tim utan problem.
Kan dålig anslutning till kondensatorn gör att tändningen bryts på detta sätt?
Kan kondensatorn glappa i sig själv på detta sätt innan den ger upp?
Kan det vara nåt annat?
All hjälp är välkommen då jag måste börja ta mig hemmåt snart!
typ 1000mila service.. brukar vara smidgt med maskinen ur..men det kanske var planen till vintern.