Hej!
Jag har en fråga angående förgasare, det är så att jag har en bubbla -61, med 1300 enkelports motor (40hk) funderar på att köpa en annan förgasare då den gamla har gjord slut. Nu vill jag få lite mer effekt ur motorn med en annan förgasare, har en ormbo avgas.
Några tips på vad man ska köpa för förgasare? 
Hej!
Jag har en fråga angående förgasare, det är så att jag har en bubbla -61, med 1300 enkelports motor (40hk) funderar på att köpa en annan förgasare då den gamla har gjord slut. Nu vill jag få lite mer effekt ur motorn med en annan förgasare, har en ormbo avgas.
Några tips på vad man ska köpa för förgasare?
Du har då alltså en 30 PICT förgasare. Bestycka bara upp den så får du lite bättre snurr tillsammans med avgassystemet du har. Man tar ut 70-75 hk ur en Formel Vee-motor dvs 1300-motor med 30PICT-förgasare.
Hej!
Hur ska man bestycka en pict 30 förgasare, för att få lite bättre snurr på motorn. Vilka munstycken ska man då använda? Vart ifrån köper man sånna?
.
Mvh: Joni
Hej!
Hur ska man bestycka en pict 30 förgasare, för att få lite bättre snurr på motorn. Vilka munstycken ska man då använda? Vart ifrån köper man sånna?.
Mvh: Joni
Man kör med 180-210 i huvudmunstycke på Formel Vee-motorer och 150-180 i emultionsrör.
Den bestyckningen är nog inget för dej..
Testa med 140-150 i huvudmunstycke.
Vi borrar dom normalt i stället för att köpa nya..150 tex är 1,5 mm.
Tack för svaret
. Vad sitter det för munstycken som original på dom förgasarna?
Tack för svaret
. Vad sitter det för munstycken som original på dom förgasarna?
På 1300 enkelport med 30 PICT 125 huvud och 125 emulsion.