1

Hittade detta kopplingsschema på nätet.
Den verkar dock visa en "flame thrower" tändspole.

Jag har för avsikt att åka med MSD 6AL box och MSD Blaster Coil tillsammans med Pertronix Ignitor.
Skall jag koppla mina grejer på samma sätt som shemat även med MDS spolen?

Som det är kopplat i schemat skall man ta plus (röd) direkt från tändningslåset. Varför kan man inte ta plus till Ignitorn från spolen? Det är väl också en 12V spänning?
Anledningen till frågan är att jag inte dragit fram tillräckligt med kabel till motorrummet (trots att jag drog extra) och det kommer att bli bökigt att dra fler  ICQ/ac

Post's attachments

Attachment icon msd6series.pdf 37.17 kb, 34 downloads since 2012-07-16 

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

2

Nej!! Det är inte 12v på tändpolen med MSD! Ta inte stöm till stroblampan där om du är rädd om den.

3

Som carlberg NEJ åter NEJ du har 460v några milli sek på spolen
Om jag inte minns fel skall du koppla ingången till cranken på MSD  (den -gröna o +lila kabel stumpen på boxen)
Om du vänder kablarna så får du 15grader fel signal
Sen kan du gå in på msd,s hemsida o hämta (pdf) hur du kopplar in
Ps du kan pm,a mig om det strular
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

4

Jag var för snabb peter   ICQ/ac
Som det står i pdf,en skall det funka ICQ/ab 
På lila är det bara en 5v signal
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

5

Tack och bock för svaren.
Har lyckats tråkla fram ytterligare kabel till motorrummet så 12V matningen har löst sig.

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!