1

Har köpt en 1302:a årsm. -72 som jag nu ska bygga rod av. Jag har tänkt använda mig endast av Vw delar i detta projektet!!
Har haft några projekt tidigare men aldrig Vw. Hoppas nu på lite svar ICQ/ab

Har en undran kring framvagnen:

Hur man ska få till en snygg lösning i och med att det blir skärmlöst?

Skulle det kunna funka att ta andra framvagnsdetaljer från tidigare årsmodeller, ser ju lite annorlunda ut på årsm 71-72 eller har jag fel där?

Ska ju kapa ur innerskärmarna lite både fram och bak. Fram sitter ju som bekant stötdämparna och hela den historien i just innerskärmen.

Bak kommer det ju i princip få se ut som det gör ICQ/ab

Näst på tur nu ska karossen lyftas och plattan ska gås igenom och blästras.

Tacksam för svar ICQ/ab

2

Skaffa dig en tidigare bil utan MC pherson framvagn så har du ett bättre utgångs objekt till rod. Har sett någon som byggt på fjäderbens bil men tycker inte att det blir lika snyggt!

3

Är väl bara 1302 å 1303 som har mcpherson?

4

Jepp, 1302 och -03 har fjäderben medans dom T1:or som slutar på -00 har torisionsframvagn av något slag.

Det är i princip omöjligt att bygga en snygg rod av en -02/-03,
isåfall får man göra en -00 konvertering och bygga om framdelen på plattan till just en -00.

Men visst, av med skärmarna så har du en rod, men med en konstig "stubbighet" i designen...

" Nya ord man måste lära sig innan HumVWeens sjösättning, tex land i sikte ! "

5

Ja det är bara 1302/03 som har McPherson och de tillverkades från årsmodell -71 till -75. Övriga Typ1 hade torsionsframvagn fram till  2003.
I Sverige såldes inte så många torsionsbilar efter att 1302 introducerades.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

6

i beam ICQ/ag

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

7 Senaste redigerad av Rejkfantasten (2012-07-13 17:14:26)

Johan W skrev:

i beam ICQ/ag

Eller Super Bell ICQ/ad

Fast då blir det ju avsteg från hela idén med bygget (bara VW delar) förståss...

8

Tusen tack ICQ/ab hade väntat mig dom svaren, men var bara en tanke hehe ICQ/ab kul att bolla ideer om inte annat.
Kommer använda 72:an som donator i projektet. Utgångsbilen blir en 68:a ICQ/ag

9

Det är ju inte så mycket som passar mellan 1302'an och 68'an. Dörrar, bakskärmar, baklucka, motor och lite småplock.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

10

Stämmer bra ICQ/ab i princip allt utom framvagn skulle jag vilja säga ICQ/ab

11

Bakvagnen skiljer oxå och därmed växellådan.
Bakrutan skiljer i och med att 1302'an är en -72.

Ali G