1

Jag försöker få fart på en 1300 med solex 30 pict2. Bilen går när jag rycker ur chokeleementet, men så fort jag sätter dit kabeln så är motorn stendöd. Även om jag håller fast chokespjället så dör motorn. Kan tändspolen vara för klen att den inte orkar hålla element och gnista?

Även tomgångsreläet verkar knepigt, har för mig att det ska klicka distinkt när man kopplar på 12v men inget händer, motorn går lika bra med kabeln ansluten till reläet som utan..

Funderar på att skaffa en bättre begagnad förgasare..

2

Kan det inte vara så att du har kortslutning i elementet så strömen går dit, jo den ska klicka Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

Du har förmodligen kortis i Choke-elementet eller åxå har du kopplat kabeln fel på spolen så att den sitter på samma flatstift som den gröna kabeln som går till fördelaren sitter på.

4

Oops, kan jag verkligen vara så förvirrad att jag hela tiden försökt sätta den på samma sida som kabeln till kondensatorn.. Jo det har jag nog!
Reläet klickar dock fortfarande inte, och chokespjället går lite trögt..  Funderar fortfarande på en bättre begagnad förgasare ICQ/ab

5

Beijergard skrev:

Oops, kan jag verkligen vara så förvirrad att jag hela tiden försökt sätta den på samma sida som kabeln till kondensatorn.. Jo det har jag nog!
Reläet klickar dock fortfarande inte, och chokespjället går lite trögt..  Funderar fortfarande på en bättre begagnad förgasare ICQ/ab

Det lilla tomgångsmunstycket klickar nog väldigt lite och är det ur funktion så blir du helt utan tomgång.Det behövs heller inte,utan du kan använda ett "vanligt" munstycke utan el från en annan modell av förgasare i stället.