1

Har en original bubbla-cabbe, 1302LS, från 1971 ståendes hemma i garaget.
Tyvärr är det lite plock med den innan den är körduglig igen...
T ex behöver underredet gås igenom, dock ej helt sönderrostat men visst, det behövs svetsarbete!
Ny sufflet behövs. Allmän översyn naturligtvis Kort och gott: Ett bra renoveringsobjekt.
Den har stått garagerad de senaste 10 åren, och tid/lust/ork att plocka med den har det varit dåligt med :/
Jag har diverse förfrågningar på den "om jag vill sälja den", men det har inte varit aktuellt så långt.
Dock har verkligheten hunnit ikapp mej, och jag känner att det kanske ändå är bäst att vi går skillda vägar efter ca 15 års samhörighet :(
Därför undrar jag nu i detta eminenta forum: Vad kan en sådan bil betinga för värde vid ev försäljning?
Skall man titta på möjlighet att sälja utomlands, t ex Tyskland?
Kan man lägga upp nån typ av auktion, och hur gör man då?
Jag har försökt kolla runt lite på nätet men det är lite svårt att få nån riktig indikation på värde...
Nån som har något hum om detta?

2

En auktion lägger du väl lämpligast upp på Tradera eller eBay.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

Svårt att värdera utan bilder, men om du kollar mängden av körbara cabar på t.e.x blocket . så ligger nog snittpriset på c:a 60k...
Ett hyfsat renoveringsobjekt får du nog c:a 35k för....om rätt köpare dyker upp  ICQ/ab

Formel Vee Dolling

4

Tycker nog att 35 är i den högre prisklassen, en sufflett renovering kostar mellan 20-40 papp beroende på hur mycket man gör själv eller om man vågar göra själv.
Plockar man på vad som behövs göras , så brukar det i regel bli billigare att köpa något färdigt.

Jag kollade på en 68a cabbe i Gränna för nån månad sen i MKT bra skick och priset var fast på 60 t .

Vad jag menar är att det i regel alltid blir mycket dyrare med renovering.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

5

En 1302 med rost och dålig sufflett tror jag inte man får mer än 25 för.

6

Med "rätt" köpare så kan man nog få betydligt mer.

Med rätt köpare menar jag en som inte förstår hur mycket jobb det är och hur mycket det kostar.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

7

Svwerker skrev:

Med "rätt" köpare så kan man nog få betydligt mer.

Med rätt köpare menar jag en som inte förstår hur mycket jobb det är och hur mycket det kostar.

Precis......... Men såna finns fortfarande..   ICQ/ag

Formel Vee Dolling