Ja tack, en sån här klocka hade varit kul...
Hur många behöver du? Skämt o sidor. Dessa finns ju i olika utförande .
Jag har ännu ej lyckats datera dom som finns hemma.
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Delbart Oberg "evighets" oljefilter skulle va lite kul att ha.
Har ett NOS liggande. Vad bjuder du?
Jag har nog med ett gäng liggande.
qvanis skrev:Ja tack, en sån här klocka hade varit kul...
Hur många behöver du? Skämt o sidor. Dessa finns ju i olika utförande .
Jag har ännu ej lyckats datera dom som finns hemma.
Har 2st liggandes med mörk urtavla, bla en med opel emblem och de går ju inte och ha i en folkvagn Men den andra skall väll sättas in en vacker dag.
Tror att Kienzle klockorna med den ljusa urtavlan är älst och hör inte till vanligheten.
Rejkfantasten skrev:Delbart Oberg "evighets" oljefilter skulle va lite kul att ha.
inte med den urtavlan?
Vem skulle inte villja ha detta garaget på tomten?
Kolla in tillbehöret man anar på högersidan. Det kan inte vara så vanligt.
Tror att Kienzle klockorna med den ljusa urtavlan är älst och hör inte till vanligheten.
Det kan ju kanske bero på att;
#1 Den med ljus urtavla inte är för vw, därför ser "vi" den sällan.
#2 Den är nämligen för Mercedes 190 SL.
Hur kul är det med en Mercedes-klocka i bilen? Lika kul som en tutknapp från DKW, eller?
Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/eeb7474bba695b553716af85e769b84d.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297
qvanis skrev:Vem skulle inte villja ha detta garaget på tomten?
Kolla in tillbehöret man anar på högersidan. Det kan inte vara så vanligt.
Det är nog inget tillbehör, mer en uppmaning till hur man inte skall göra.
qvanis skrev:Tror att Kienzle klockorna med den ljusa urtavlan är älst och hör inte till vanligheten.
Det kan ju kanske bero på att;
#1 Den med ljus urtavla inte är för vw, därför ser "vi" den sällan.
#2 Den är nämligen för Mercedes 190 SL.Hur kul är det med en Mercedes-klocka i bilen? Lika kul som en tutknapp från DKW, eller?
Vad bra, har vi lärt oss något idag oxå. Kan man sluta leta efter en sådan Lika illa å ha en klocka med ljus urtavla som å ha en med mörk urtavla och opel emblem...
Mohawk skrev:Rejkfantasten skrev:Delbart Oberg "evighets" oljefilter skulle va lite kul att ha.
inte med den urtavlan?
Jo då den sitter i pappas bil vem bryr sig om den hör till en MB eller någon annan model. Jag skulle vilja se de reklambladet med någon av dessa klockor i som visar att det är ett tillbehör till VW i huvudtaget
qvanis skrev:Mohawk skrev:Har ett NOS liggande. Vad bjuder du?
inte med den urtavlan?
Jo då den sitter i pappas bil vem bryr sig om den hör till en MB eller någon annan model. Jag skulle vilja se de reklambladet med någon av dessa klockor i som visar att det är ett tillbehör till VW i huvudtaget
Sant Jonas! Du har helt klart en poäng där. Om de skulle vara till Vw varför är de då inte en Vw logga på urtavlan? (som till Opel)
62 2011-10-13 22:26:07 Senaste redigerad av kee (2011-10-13 22:26:15)
Jag har alltid varit av åsikten att tillbehör är balla så länge man gör något ballt av det, sen om det hör hemma i bilen, eller ens märket är sekundärt. I början av mitt folkaintresse, skulle allt som installerades i bussen vara tidstypiskt, men jag insåg snart att det gick ju inte, jag ville ha stereo! Nu har jag släppt allt det där och tycker att så länge installationen görs snyggt spelar det ingen roll vad man installerar. Sen har ju jag svårt att förstå saker som installeras bara för att de är balla, det ska ju finnas en funktion också. Ibland kan formen överväga funktionen, men om funktionen är helt obefintlig så bör ju funktionen vara formen, typ som ett emblem tex.
Jag vet inte om denna tråd handlade om strikta vw-tillbehör, titeln antyder ju att det inte spelar någon roll om de tillhör hyllan eller bilen.
Man kan ju undra vem som köpte handboken till -39:ans KDF-wagen som var på annons i Classic Motor?
Har nya classic kommit?
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Rejkfantasten skrev:Delbart Oberg "evighets" oljefilter skulle va lite kul att ha.
Skulle jag faktiskt köpa allt jag vill ha skulle jag vara mycket fattig(are) .
Har nya classic kommit?
Nej
Swamp Cooler, ett underbart tillbehör. Hade jag mycket väl kunnat tänka mig ha i min ägo...
Dom är riktigt häftiga.. Någon som vet om det finns att köpa sånna nu för tiden?
Hittade en sida med bilder på olika tillbehör
http://www.flickr.com/photos/saka_matra_4/page5/
Dom dubbla extraljusen monterat på huvhandtaget va ju lite speciellt..
Late bay buss -74
Och Late bay DH -73
Inte lika blank Split Eh -63. Såld
Helpos sökarlykta.
VW Typ 2 1967
Extra bensin tankar
VW Typ 2 1967
En typ av panel
VW Typ 2 1967
Denna kanske någon racenisse skulle vilja ha
- Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74 Typ 1 Shorty -65
Huvkråka...
Den där jäveln hade jag högsta bud på för några år sen på tradera. Såklart till sista sekunden då nån jävel hann buda...:(
Tyvärr var man för orutnerad med hur tradera och dess användare fungerar så därför slank den ur näven...
Det var inte jag. Denna o 2 till köpte jag på en blocket-annons i Örebro för 2 månader sen.
De 2 andra blev sålda till Norge, en är kvar.