Halloj,
En n00b fråga men vi kör, hur byter man olja i vxllådan på en standard 62:ans 1200 ?? Hittade liksom inte tråget når jag letade Och hur mycket ryms i tråget och vilket olja brukar man använda?
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ1: 58-67 » Byta olja i växellådan?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Halloj,
En n00b fråga men vi kör, hur byter man olja i vxllådan på en standard 62:ans 1200 ?? Hittade liksom inte tråget når jag letade Och hur mycket ryms i tråget och vilket olja brukar man använda?
Hej.
Töm växellådan genom att öppna nedre pluggen.
Fyll sedan lådan genom den övre pluggen som också är nivåplugg, dvs när oljan rinner ut över kanten i hålet så är det rätt nivå.
Pluggarna kan sitta hårt som satan.
vanlig växellådsolja. inte säker på volymen men det är som sagt bara att trycka i tills det rinner över.
Glöm heller inte att ha bilen stående plant när du fyller på.
jag löste det såhär :-)
Tackar får hem å prova, det finns inget filter som man bör byta när man ändå håller på?
Tackar får hem å prova, det finns inget filter som man bör byta när man ändå håller på?
nej
Och här är en länk för dem som har svårt att hitta "hålet"
http://www.reluctantmechanic.com/step-b … ox_oil.php
en bult med 17mm skalle funkar kalas som verktyg om du itne har en 17mm insexnyckel... Jag brukar ta en tur med bilen och få upp tempen i oljan innan jag byter. vet inte om det hjälper eller ej men tänkte "så gör man ju med motorolja så varför inte?"
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ1: 58-67 » Byta olja i växellådan?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.