1

Min bil är svår att finna växlarna på.
Man får liksom känna sig fram. När man väl lärt sig var man ska föra spaken så går växlarna i fint och stannar där, men lägena är ju helt effed up!
Det finns i princip inga lägen. Det är rätt lätt att råka få i fyran istället för tvåan och trean istället för ettan och backen istället för tvåan och vice versa.

Vad är problemet? Jag kan se ett problem och det är att plastbussningen vid spaken är totalt körd. Det bara hänger nåt före detta plastbussningsaktigt vid änden på spaken. Spaken är inte lös, men rätt lätt att slänga i alla riktningar.

Jag har funnit kopplingen under baksätet och den ser frisk ut, glappar i princip ingenting. Motor och låda verkar sitta fast som de ska. Inget väsnas eller rör sig onormalt när vi kör.

Tacksam för bra info!! ICQ/ab

2

Bussningen ska sitta på växelföraren och går att byta. Fixa det så ska du se att det blir skillnad.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

Okay! Är det så enkelt så är det ju strålande! ICQ/ab

Tackar så mycket!

4

Om det är enkelt får du uttala dig när den är bytt, om du nu ska göra det själv.  ICQ/ab
Växelföraren ska ut framåt.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

5

Den lilla operationen är väldigt kul...

6

Jag brukar inte göra arbeten själv, det är så billigt att anlita någon att det inte är värt svetten, knogarna och att köpa verktyg. Känner def inte för det just nu ifallafall. Det är 34 grader i skuggan och 80% luftfuktighet.

7

Jag har bytt den bussningen ett par ggr och med lite flyt är det inte svårt. Lossa växelspaken, luckan i ramhuvudet och luckan under baksätet. lossa kopplingen mellan växelförare och växellåda och för ut stången framåt. Pilla i nya bussningen. Smörj hela stången med lite fett och sedan är det "bara" att lirka tillbaka stången och skruva tillbaka allt du plockat av som det satt innan.

T1 -67   (T1 -66 Såld. ADHD-Kermit har fått ny vårdare..)   T3 Buss -80 - Luftkyld

West Coast BugMeet 
www.bugmeet.se