Kan öppna det åt dig och fixa nyckel som passar om du vill?
Tack så mycke för hjälpen med min Sperrwolf som jag har i ovalcabben, har troligtvis suttit i bilen sen 50talet, men någon nyckel har jag aldrig sett till förräns nu när du fixat en 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » I ett garage i Kalmar
Sidor Föregående 1 … 4 5 6 7 8 … 27 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Kan öppna det åt dig och fixa nyckel som passar om du vill?
Tack så mycke för hjälpen med min Sperrwolf som jag har i ovalcabben, har troligtvis suttit i bilen sen 50talet, men någon nyckel har jag aldrig sett till förräns nu när du fixat en 
58ghia skrev:Kan öppna det åt dig och fixa nyckel som passar om du vill?
Det gick riktigt smidigt. Tack för tennspacklingsspadarna. Jättefint gjorda.
Dåligt med uppdateringar här..
Men lite har hänt.
Bubblan har fått motorn i sig och ett omsvetsat ormbo för att få dit en fatboy dämpare. Fick dit justerbara svärd bak också och sänkte ett splines.
Nya fetare bakdäck hittade dit
Tight! jo men visst 

Sen fixade jag till en fjantig växelspaksknopp. Några timmar med skruvdragare och rundfil. Och satte i sperrwolfen 
Sen gick bilen genom besiktningen med rent papper så då var det dags för en tur till bug run. Det rullade på utan problem för bubblan. Bussen fick kortslutning och brann i elsystemet. Så framtiden ser mörk ut för den 
Sen till dagens händelse.
Träffade på en man som sa de där klassiska orden ."jag hittade en låda till i garaget. Ta den det kanske finns något att använda" 

Alltid kul med lådor men hade inte räknat med en Petri tutring med wolfburg knapp 56-69 

Nu väntar jag på lite packningar och prylar från vwimporten. Hade lite oljeläck mellan motor och låda. Sen hoppade bilen när man kör iväg på ettans växel så får nog tvätta lite lamell med.
Allt för idag!
Oh lord vilket skönt stuk på baggen!!
Bra jobbat med ghian också! Mäktigt plåtjobb!
Vad snäll du måste vara som får julklappar även på sommaren.
Synd på bussen.
Den gubben har du råd att bju på en vetelängd och en balja svart Java. Grattis till fyndet.
Jo det kändes lite som julafton. Fast lite bättre 
Bussen står på bilkompani så vi får se vad försäkringsbolaget säger.
Opec. Jo en kaffe kan jag nog bjud han på.
thanks!
Alphonz. Ghia jobbet ligger lite på is men det blir snart ett ryck igen
Hmm .. In i garaget o mecka Ghia nu !!! 
Hmm .. In i garaget o mecka Ghia nu !!!
Det kommer tid för det snart 
Långt mellan uppdateringarna men nu var det dags igen.
Har flyttat till ett annat garage så det är lite provisoriskt än. Men drog bromsledningar i veckan. Väntar på lite lite prylar för att få det färdigt.

fixade till ett par breddade plåtisar som alternativ.

Har även fått tillökning i form av en multivan.

Hej!
Har du garaget hemma nu eller är du på Rigavägen? Tyckte det lyste i garaget hemma vid tiotiden ikväll.
Yogi
Hej!
Har du garaget hemma nu eller är du på Rigavägen? Tyckte det lyste i garaget hemma vid tiotiden ikväll.
Yogi
Hej Håkan.
Bubblan står på rigavägen. Men mor sålde huset på tallhagsvägen så det måste vara någon annan där och roat sig. Jag har garage nu i närheten av krusenstjärnska.
Hur går det för dig med projekten?
Kanske inte så mycket att visa, jag knåpade ihop en panel till luft reglagen.

Sen fick bussen coilovers. blir lite lägre till våren men nu får det vara vinterhöjd.
Dags igen för att visa små framsteg.
Fick luften att fungera. Har haft lite trubbel med trycket. Så jag satte en psi mätare på tanken och kunde se att trycket var för lågt.
Framdämparna behöver mer än 150 psi och det är max på kompressorn. Verkar konstigt!
Byggde en vektygstavla på hjul för någon vecka sen.
Och igår var det dags att fortsätta med bakskärmen. 

Så sjyssst stuk på denna 
I veckan fortsatte jag med baljan bak.
Lite knöligt, men det blir nog bra med lite färg sen.

Får massera plåten lite så det lirar.
Sen fick jag en varvräknare av chefen.
150 psi = 10 bar. Något är weird.
Även om dämparna kräver mer än bälgar (här räcker det med typ 2,5 bar för att det ska börja röra på sig) bör de inte ha några problem att lyfta din lätta framvagn kontra min tunga bakände som jag gjorde redan vid fyra bar?
Jag hade den svarta motsvarigheten till dina dämpare när jag testade. Kolla med franke vad han behövde för att lyfta baken på sin bay?
150 psi = 10 bar. Något är weird.
Även om dämparna kräver mer än bälgar (här räcker det med typ 2,5 bar för att det ska börja röra på sig) bör de inte ha några problem att lyfta din lätta framvagn kontra min tunga bakände som jag gjorde redan vid fyra bar?
Jag hade den svarta motsvarigheten till dina dämpare när jag testade. Kolla med franke vad han behövde för att lyfta baken på sin bay?
Du får kika förbi någon kväll så får vi provköra systemet lite.
Torsdag?
Handlar om ytan i bälgen hur mycket och vid vilket tryck den orkar lyfta... Och sist men inte mins hävarmen.. Oftast sitter stötdämparen en bit in på länkarmen.. Då tappar man kraft... Men man kan ju ha 2dämpare brevid varandra... 
Jo. Fast tio bar? Alla system jag har sett bryter vid tio.
Angående idag Viktor, jag såg ditt meddelande idag 
Men i helgen kanske?
Att du måste ha ett väldigt högt tryck för att lyfta första biten är nog inte så konstigt, tyvärr blir hävarmen för luftdämparen minimal när du har så aggresiv vinkel på bärarmen i kombination av att övre fästpunkten för dämparen hamnar långt bak. Men 10 bar låter väldigt högt.
Om du vill köra med lägre tryck skulle jag rekomendera nån form av ombyggnad av nedre bärarmarna så du får fästpunkten för dämparen längre bak. Alternativt försöka flytta fram övre fästpunkten på dämparen så att den får en längre hävarm.
En ganska liten vinkeländring som denna bilden visar kan ge dig 10% mer hävarm, vilket i ditt fall borde blocka bort 1 bar från det trycket som krävs för att lyfta bilen fram. Inte skalenligt och med exakta mått, men en ungefärlig skiss är det iaf 
På min -66:a krävs det minst 8bar för att plocka upp bilen från marken, sen kan jag höja och sänka den med hjälp av lägre tryck när den väl kommit upp, men när den är som lägst krävs mest tryck. Har mellan 6-7 bar när jag kör. På 64:an jag bygger nu har jag flyttat bak nedre fästet för dämparen för att kunna lyfta med lägre tryck.
Att du måste ha ett väldigt högt tryck för att lyfta första biten är nog inte så konstigt, tyvärr blir hävarmen för luftdämparen minimal när du har så aggresiv vinkel på bärarmen i kombination av att övre fästpunkten för dämparen hamnar långt bak. Men 10 bar låter väldigt högt.
Om du vill köra med lägre tryck skulle jag rekomendera nån form av ombyggnad av nedre bärarmarna så du får fästpunkten för dämparen längre bak. Alternativt försöka flytta fram övre fästpunkten på dämparen så att den får en längre hävarm.En ganska liten vinkeländring som denna bilden visar kan ge dig 10% mer hävarm, vilket i ditt fall borde blocka bort 1 bar från det trycket som krävs för att lyfta bilen fram. Inte skalenligt och med exakta mått, men en ungefärlig skiss är det iaf
På min -66:a krävs det minst 8bar för att plocka upp bilen från marken, sen kan jag höja och sänka den med hjälp av lägre tryck när den väl kommit upp, men när den är som lägst krävs mest tryck. Har mellan 6-7 bar när jag kör. På 64:an jag bygger nu har jag flyttat bak nedre fästet för dämparen för att kunna lyfta med lägre tryck.
Låter vettigt. Tanken att bygga om länkarmen har slagit mig tidigare broblemet med att flytta bak infästningen är styrstagen som kommer nära. Men det kanske inte gör så mycket. Tack för skissen. Snyggt gjort.
Ska ta en bild på vinkeln för att visa hur den ser ut i nuläget.
Torsdagskvällens jobb, fortsatte med bakskärmen.

Ser ut som skärmkanten bak är konstig men det blir bättre när allt svetsas ihop.
Sidor Föregående 1 … 4 5 6 7 8 … 27 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » I ett garage i Kalmar
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.