Hej.
Tänkte lägga upp en projekt tråd här,gjorde det tidigare på MB men allt försvann när det lades ner.
Min bil är en -70 egentligen lite för ny bubbla men,bilenen var så rostig att när jag ändå bytte plåt så byggde jag om den till en långnos och liggande lysen.
Från början var tanken att bygga riktigt låg bubbla och sliten look,men jag han tröttna på det innan jag ens riktigt börjat,bilen min köptes ganska sänkt,körde den ca 1månad innan jag började riva den. kan bara säga att jag alldrig kommer att åka så lågt igen,absolut helt oandvändbar bil. Han ju köpa sänkspindlar för skivbromsar och montera dom när jag renoverade chassit men nu ska dom demonteras och säljas,dom har inte gått en meter.
Nej min nya syn är att bilen ska vara andvändbar,samt så ska jag ha blank o fin lack:)
Bilen skickades ivag på blästring innan jag började med rostlaggningen,kul syn att få tillbaka den,mycket små hål över allt:)
Plattan var riktigt ful,många tänker säkert när dom ser bilderna att man skulle ha utgått från en bättre bil, men jag tycker om lite utmaning samt man vässar ju sina kunskaper hela tiden
Motorn blir en 2165cc med en ganska standard rececpt Engle W120, 044 42/37 toppar, IDF44 etc etc.