Hallå där! Snart dags att skaffa fälgar till min Notch -72:a (med taklucka
)!
Någon som har en ide om vilken fälg som "ser bra ut" på bilen ? Har beslutsångest!
Tacksam för åsikter 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Däck & fälg » Vilken fälg skall jag välja ?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hallå där! Snart dags att skaffa fälgar till min Notch -72:a (med taklucka
)!
Någon som har en ide om vilken fälg som "ser bra ut" på bilen ? Har beslutsångest!
Tacksam för åsikter 
Vad du än väljer se till att fälgen har högt ET (offset). Original plåtfälgar har ET46 och om man väljer fälgar med lågt ET riskerar man att däcket tar i skärmkanten bak.
Fälgar nedåt ET30 brukar fungera, sedan blir det trångt. Det visuella kan man alltid diskutera, men personligen tycker jag det är mindre snyggt med hjul som sitter "långt ut" i hjulhuset, vilket blir effekten med lågt ET bak på en Typ 3.
Personligen gillar jag 914 2-liter eller Cosmic kopiorna i bilden ovan - och de har dessutom passande ET.
Åhh långnosnotch.
Ska den vara osänkt?
Annars några modernare 16-17" gör dom där rättvisa.
Bra ide med PS! Har en bekant som är duktig så jag får terrorisera han ett par timmar
Man vill ju inte köpa flera uppsättningar bara för att se hur det passar direkt..
Det där med ET var intressant, inget som jag har tänkt på alls...! Tack för tipset!
Tanken är att den skall vara osänkt, kanske släpper ner den nått hack eller 2 runt om.
Cosmo å en rejäl sänkning, whoho 
Ja jag är sugen på nått kromat så Kromade 914 känns som ett bra alternativ 
https://m.blocket.se/varmland/Porsche_3 … =7&w=1
Ja jag är sugen på nått kromat så Kromade 914 känns som ett bra alternativ
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Däck & fälg » Vilken fälg skall jag välja ?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.