Hej Hopp!
Här kommer en snabbresumé av mitt cafébuss-projekt... Det är alltså en totalrenovering av en 1970 bay, en sällsynt modell med dubbla skjutdörrar med glas, fast täckt baktill. då åker vi:
Som bussen såg ut när Danne (50 split) rakryggat körde ner den till Vassbo från Burträsk

Ner i backen ska den - så bort med den gamla framvagnen...

Och dit med en kortat splitbuss-dito.

Avsevärt mycket lägre...

...och med nya bromsar runt om!

The VW-magician från Storhaga, eller Macke som han också heter, styrde upp allt plåtarbete med bravur...

...en hel del sådant blev det...

...och Macke lackade även åket, Savannah Beige och Cloud White. Som en nyskummad latte!

Flådig USA-ram med olaglig skylt, men vad gör man inte för rätt feeling?

Detaljstudie på nylackad interiör och hemknåpad mattsats.

Embryot till "köket" där kaffet skall lagas

Inredningsarbetet har kommit en bit

Egendesignad panel för allt 12V-jox

Nu börjar man se stuket...

Helvwette vad jag gned och gjorde rent originaldetaljer...

...men det betalade sig!

Caféloggan på plats...

...syns även när skjutdörren är öppen.

32-liters färskvattentank för matning till kaffemaskinen

Egentillverkad version på Wolfsburgmärket - Chill!

Ur med gamla rovan...

...och in med en ny som Peter har byggt. 1679, lätt moddade toppar, elektronisk brytning, kollektorpaket med Mekonomen universal-dämpare. Hela motorn revs, arborrades och byggdes ihop från scratch. Innan sommaren är här ska det monteras ett par Weber 36:or istället för original PICT-34:an. Det horribla camenbert-luftfiltret kommer alltså INTE sitta där när allt är klart!

Och så dagens insatser. Infästning av 12V LED-ljus i innertaket av vitlackerad ekonomimasonit

Lister, custom-tillverkade av Dala Metallpartier för att hålla innertaket

H-list i plast för att länka samman masonitdelarna i taket

De första 2 masonitbitarna på plats, och delar av elen dragen

Kaffemaskin, vattenmatning, filterpatron samt mjölkkyl på plats, notera även mina snajdiga, tunna lådfronter i aluminum - allt för att spara plats på längden!

Och så en sista bild - photosession i snön utanför garaget

Det går alltså framåt, men det har varit lite trögt på sistone i och med Thailandsresan, implementering av ett VW-forum
samt andra projekt. Men nu jäklar rör det på sig - blodad tand och kaffesug. Jag passar även på att tacka som fan för all hjälp jag fått av alla fantastiska garagehjältar uppe i Dalom. Ses i garagen!
"Daddy Cool"