Investerade idag i en IR-termometer från Jula för 349 SEK-iner och upptäcker att
motorn efter 3 mil på 70-vägar håller 99-102 grader C. Oljan (Kendall) precis bytt.
Max temperatur mäter jag precis under basen för generatortornet, 101.9 grader.
Trots att det jag googlar ger besked om att detta skulle vara normalt vill jag
höra vad panelen säger eftersom jag kommer att köra 25 mil imorgon och på
måndag 25 mil hem. Kan tillägga att motorn går oerhört bra.
Är det lugnt? Kunde inte ta på oljestickan utan att bränna mig på fingrarna
direkt efter körningen, men vad vet jag, jag kanske lever i "the blue"
och detta är heeeelt normalt.
Tackar för era synpunkter.
http://www.van-dalized.com/wordpress1/e … emperature
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│

