Svetsade i stort sett hela denna siloväggen, 4 x7 meter i 100x100 rör och 3mm plåt med en Kemmpi enfas MIG svets på jobbet i somras. Var ute på montage och hade bara enfas framdraget. Den klarade kanske 20 minuter fullt ös(vi snackar typ A mått 5 i 5mm gods), sen fick den vila lite några minuter hinna kyla sen var det bara att köra igen!
Så en BRA enfas klarar faktiskt av relativt stora jobb!

Har en hyfsad enfas mig hemma i verkstan också, tror den kostade 4-5 tusen ny, är hur nöjd som helst med den också den hinner aldrig slå ifrån på de jobb man gör hemma!
Börjat köra med 0,6 mm tråd i bilplåten då går den riktigt mjukt och trevligt! och kyla med tryckluft mellan punkterna så går det att svetsa med väldigt lite värmepåverkan!:)
Gas skall man ju ha också!
Har en 5 liters friköpt tub i garaget. Räcker väl för typ säg 50 timmar plåt/svetsjobb, skulle jag tippa på, man får snåla ligga på kanske 5-6 liter/min.
Har fyllt den hos aga innan, kostar 5-600 kronor.
Gick över och fyllde hos Air Liquide, de tar emot aga flaskan så inga probem där, fixade rabatt avtal genom LRF(lantbrukarnas riksförbund, pappa har liten gård) och betalar nu runt 300 kronor! alltså värt att kolla runt lite om man gör åt mycket gas!