Allt började med att jag fått tips om någon som ville bli av med sin 66, gratis dessutom. Fantastiskt tänkte jag, så jag hyrde ett bilsläp och begav mig mot Malung (bor i Borlänge) Efter säkert två mil på en smal skogsväg kom jag och min kompanjon fram till vår slutdestination. Övertygade om att vi var med i en ny "wrong turn" så följde vi med den skelögde mannen som ägde bubblan in i en lada, och där i ett hörn stod den, en stackars våldtagen 66 förstärkt med delar från en cykel och extremt mycket spackel, utan tak.. Jaha, nu hade vi kostat på ett bilsläp så vi kunde lika gärna dra hem den, vi lastade, och när vi skulle skriva papper säger den skelögde att han vill ha 1000 spänn för bilen, eftersom han lagt ner ett sån't "jobb"
En snabb prutning, fick ner det till 700, på väg hem..
Bilen som trots allt var helt rostfri borde ju kunna gå att rädda tänkte jag... Så en donatorbil senare, började jag med återställandet.
Fyndskicket
Sen började jag

Det stämmer inte, för jag vill också ha världsherravälde, enorma mängder kapital samt god mat och dryck!

Det var ju faktiskt inget kvar av donatorbilen, när man har tagit ur motorn ur den har man kapat den bakre plåten och slängt den åt skogen, sen fanns det inget kvar av bottenplattan och hela botten på karossen var helt uppäten, då tyckte jag att det kändes bättre om cabben som faktiskt är helt rostfri fick ett tak 

Nej jag gillar absolut en riktigt patinerad lack, gärna med lite mossa på, men den här karossen var ju faktiskt inte "orörd" som någon skrev, föregående ägare har ju kapat sönder den, och gett resterna till mig, bara för att jag behövde ett tak