726

Det blir perfekt, Tackar!

727

Jag hade faktiskt en kund från Mörbylånga här i helgen som hämtade en bakaxel och lite annat-Tyvärr kom jag inte  att tänka på Dig förräns han åkt härifrån - Beklagar.
Fast har Du inte brått ska hans kompis upp hit och hämta en bakaxel i nästa container som kommer snart

728

Tidsmässigt är det inga problem, samlar delar till april nästa år. Då hoppas jag att jag börjar med dom. Hyran där dom står går ut då.

729

ICQ/bp

Post's attachments

LIten Boxsterville.jpg, 215.52 kb, 739 x 554
LIten Boxsterville.jpg 215.52 kb, 11 downloads since 2018-04-26 

730

Yogi, när hyran för placet går ut och bilarna ska bort.....Det är då de  ska vara klara- Körklara  ICQ/bs

731

Har för litet garage helt enkelt. Eller om det är för många bilar..... Frågar du mig får du nog inte samma svar som om du frågar frun  ICQ/bn

732

Ha ha ha ,,,Jag vet hur det kan vara med fruar/fästmöer som är så trångsynta. *s*
Numer har jag "världens bästa fästmö"
På 17 år har  hon aldrig kommenterat mina bilar/delar/inköp - jo, förresten, en gång. Då jag köpte bakaxeln till min hot rod (170 papp) å det första jag gjorde var att sätta i kapen i den. Då undrade hon om det inte vart billigare att köpa rätt grejor på en gång? ICQ/bq
Det är därför  hon ska få en Karma

733

SHIT!! Nu har våren äntligen kommit och allt knoppar!! ICQ/bp

Post's attachments

Liten vecka 6.jpg, 294.62 kb, 722 x 541
Liten vecka 6.jpg 294.62 kb, 12 downloads since 2018-05-02 

734

Helt rätt, ett helt lass med karma.
Jag slipper Coca-cola plåt till bottenplattan och kan få ett originalutseende på plåten.  Som ingen kommer att se sen ICQ/ab

735

HA!! Du är enorm Yogi!
Jag kollade de där plåtarna jag inte visste vad de var till - å visst var det som Du trodde, plåtarna som är utanför bakre sandplåten- ut mot bakljusen.
Dom är Dina!! Vi får kika på pris men det  blir lugnt.
Killarna som  var upp och hämtade en bakaxel  från Mörbylånga ska snart upp och hämta en bakaxel till. Då kan jag skicka ner Dina plåtar med dem om det är OK?

736

Det vore suveränt. Tack så mycket.

737

Överbliven plåt....
Om jag minns rätt:

Lasslo, Du ville ha bägge sparklådorna och de plåtar som sitter framför dörrarna mot främre hjulhusetva? De kostar i "House of Ghias katalog234 och 112  usd  - Funkar det  med 3.400 kr?

Yogi, Du ville ha bakre sandplåten och de 2 som ansluter mot den och ut emot baklysena. De hamnar i "house of Ghias katalog på 166 usd , Funkar det med 1.600 kr?

Sen har jag det som jag tror är bakre "reservhjulsbaljorna" och de ligger i deras katalog på 50 usd  var- En tusing för dem. Minns dock ej vem som var sugen på dem....
Yogi, Jag ordnar frakt ner till Dina hoods då grabbarna kommer upp och hämtar bakaxeln.
Lasslo, vi kan nog ordna nån gratisfrakt med

ICQ/bg

738

Hallå.
Jag minns inte att jag visat intresse för sparklådor och plåten framför dörren ICQ/ab
Plåten framför dörren kan jag vara intresserad av om det är till lowlight, är det till senare bil så funkar mina befintliga fint. Och sparklådorna behöver jag inte byta, iaf inte förrän bilen ska totalrenoveras, och det ligger många år fram i tiden.. ICQ/ad

Det enda jag ”behöver” är ”reservhjulsbaljan” bakom bakhjulen, men den reparationen ligger oxå flera år fram. Så det är bättre att köpa den plåten när jag ska göra jobbet.

Så jag står över, men tack för erbjudandet ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

739

OK, då vet jag. Jag hade för mig det var  av intresse. Då är de till salu om någon annan vill ha dem.
Är ingen intresserad går de på metallåtervinning sista maj

740

63 Highlight skrev:

OK, då vet jag. Jag hade för mig det var  av intresse. Då är de till salu om någon annan vill ha dem.
Är ingen intresserad går de på metallåtervinning sista maj

Om jag förstår dig rätt så slänger du bort grejerna om du inte får strax under nypris för dem? Ja jag vet, moms och frakt men det låter dumt i mina öron.

741

Rätt uppfattat Scara!!
Nypris i USA är en sak. Ska man köpa dem här hemma  är det frakt , tull och moms pålagt och då är det  ca 50% upp.
Är ingen intresserad är det bara kasta dem då de står i vägen.
Alla överblivna delar  till bilen som är VW har jag  givit iväg gratis.
Jag ser inte vad Du menar vara "dumt"??
Att hela tiden ge bort saker  som annars skulle bli borta för evigt har jag gjort i många år med amerikanska delar för då finns de kvar i omlopp.
Nytillverkat skit kan alltid tillverkas och att ge dem till någon som egentligen inte behöver grejorna ser jag ingen anledning till.
Den som inte är intresserad av att betala 2/3 av butikspriset  här i Sverige....Han är inte  i behov av delarna
Jag är i behov av utrymmet
Busenkelt!!

742

Skönt att ha det så fett ICQ/ab

743

ICQ/af

Post's attachments

Liten vecka 18.jpg, 177.04 kb, 415 x 553
Liten vecka 18.jpg 177.04 kb, 11 downloads since 2018-05-10 

744

Gomiddag Yogi!
KOmmande helg ska Incan åka ner till Kalmar och spela någon golfturnering.
Ska jag be henne ta med sig plåtarna?
Det måste vara närmre för Dig att hämta dem på en golfbana i Kalmar är i Mörbylånga?

745

Det vore ju suveränt.
Har knappt 2 mil till golfbanan. Till Mörbylånga är det nog en 5 mil.

746

63 Highlight skrev:

Rätt uppfattat Scara!!
Nypris i USA är en sak. Ska man köpa dem här hemma  är det frakt , tull och moms pålagt och då är det  ca 50% upp.
Är ingen intresserad är det bara kasta dem då de står i vägen.
Alla överblivna delar  till bilen som är VW har jag  givit iväg gratis.
Jag ser inte vad Du menar vara "dumt"??
Att hela tiden ge bort saker  som annars skulle bli borta för evigt har jag gjort i många år med amerikanska delar för då finns de kvar i omlopp.
Nytillverkat skit kan alltid tillverkas och att ge dem till någon som egentligen inte behöver grejorna ser jag ingen anledning till.
Den som inte är intresserad av att betala 2/3 av butikspriset  här i Sverige....Han är inte  i behov av delarna
Jag är i behov av utrymmet
Busenkelt!!

Märkligt resonemang. Lägg ut en annons på grejerna med det pris du vill ha så kanske nån köper dem. Tror inte alla hugade spekulanter kollar in din projekttråd regelbundet. Halva butikspriset är väl bättre än inget och behöver du inte pengarna så kan du skänka dem till välgörenhet  ICQ/ay

747

Scara: Mitt i prick!!
Jag importerar ( och säljer) delar för 2 milj usd varje år så jag borde veta var butikspriset bör ligga- så även halva butikspriset.
Du tycks titta på vad en vara kostar borta i Kalifornien. Sen ska den skickas över hela USA, den ska lastas i en båt, skeppas hit, tullas, momsas, sen ska man lägga på lite för kunna hålla med garantier och sist ska man även ha en liten vinst - Där har Du butikspriset!!
Det blir nästan dubbelt mot vad varan kostar på plats i USA.
Tar man betalt vad den kostar i USA är det alltså halva butikspriset.
OM....Du kan bära med Dig en liten grej  då Du är över på semester får Du räkna resans kostnad.
Nu då vi rett ut den biten  känns det som ämnet är färdigdiskuterat och vi kan återgå till att ha detta som en "projekttråd" ICQ/aj

Yogi: Bra att Du spar  tid-Själv får jag åka 5 mil x 2 för att lämna plåtarna till Incan då vi har flera ställen runt stan vi bor på *s*
Jag gör ett litet paket så hon inte gnyr då grejorna ska med. Jag vet inte om hon åker egen bil ner lr om hon åker med laget
Take Care!

748

ICQ/af

Post's attachments

Liten vecka 24.jpg, 215.43 kb, 733 x 549
Liten vecka 24.jpg 215.43 kb, 12 downloads since 2018-05-17 

749

"Det slog mig just....

Är det någon som vill ha / behöver plåtarna som vi ändå kommer kapa bort??
Vi ska ändå slänga dem annars. Dessa är i vettigt skick och  är det  någon som har  en  rostigare bil spar man väl lite arbete .......
Vi ska inom kort kapa bort  torpedvägg, hela främre baljan och instrumnetbrädan  etc.
PM:a mig isf ( så vi  inte  helt  förstör tråden ifall någon vill läsa den  och  få ett sammanhang)- Yogi har förståss första Tjing,,,,övriga efter den turordning de PM:ar.

I den  mån det  går ska vi  kapa ur detta kring årskiftet och finns det intrese tar  vi det så varsamt som det går.

Gratis alltså"

750

Mitt i prick!
Klok kille!
Alla bortkapade delar har jag  givit bort gratis

All ny ekonomiplåt är numer såld till halva butikspriset till folk  som insett fördelen

Det finns en hel del beggat kvar som även det kommer att ges bort typ rattaxel, soppatank mm - men  flera saker har redan Paxats av de som fått saker  hittills
ICQ/bi