Tjena alla luftkylda vw fans!
Tänkte jag skulle slänga upp mitt första Bubblaprojekt! Och även mitt första inlägg här på Boxerville.
Har inte skruvat särskilt mycket vw överhuvudtaget, lite vattenkylt men annars inget.
Det är en 1303S utan motor och låda, ganska kass bottenplatta och trösklar. Även värmekanalerna är obefintliga. I övrigt verkar det vara en ganska trevlig kaross! Letar även lite efter fotstegen på utsida och en hel framlykta vänster fram.
Så är det någon som sitter på lite delar till vettigt pris, så får ni gärna höra av er!
I övrigt är väl tanken att hela fram och bakvagn ska göras ioriordning och sänkas, inredningen ska nog kläs om. Har inte riktigt bestämt mig ifall den ska lackas om helt, tycker om när det ser användt ut!
Fälgar blir nog orginal men renoverade, röda fälgar, vita däckkanter och kromade navkapslar!
Så vilka tips och trix ni än har till just den här modellen, så är ni mer än välkomna med dem! Gillar ju inte camber särskilt mycket, så behöver man korta eller bara sätta justering?
Surfar ju givetvis runt en hel del här på forumet och kollar lite guider, men vet ni någon specifik som ni tror jag har nytta utav, så får ni gärna hänvisa till den!
Eller om ni bara vill komma med förslag på kulör så är även det välkommet!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 91#p340791 Bubbla 1303S -73
luftgekühlt