Smygstartar med detta projektet..
Anledning till min önskan med en splitt pickup är ,
När jag var ung, hade min far en Split Eh pickup som firmabil, en bil jag ofta åkte i..
Tyvärr blev den sliten, och min far sålde den till goda vänner, som använde den i flertalet år efter en viss renovering.. tills den skrotades. .
I helgen var jag min fru och min mor, och hälsade på paret. och av en händelse frågade jag efter pickuppen.. samma dag hade kvinnan i familjen sett den i ett fotoalbum så en bild fotograferades av kvickt..
Det lustiga med pickisen e, den har widebed speglar .. men jag minns dom , dvs dom satt på när min far ägde den!
Den nya ägaren syns på bilden, och den oblikatoriska kalk patinan som blir på ön.
ja ha varför nu denna tråden. jo jag vill ha en blå pickup memmorys typ.... jag handlade en Eh hytt, med dörrar, i slutet av 2012. vid Arlanda.av Robban O.
Men då min familj, även inkluderar 2 stora hundar..och alla skall med.
Och jag bara tycker sååå mycket om Split Dh, och i synnerhet Binz varianten.. så blir det något liknade med twist. en sido dörr till bay köpte genom Micke W med lev ! Tack för det! Den gula, bakom splitt dörren.. kanske blir splitt handtag får c.
Tanken är att förlänga dörren och sänka i ovankant, så det blir splitt höjd på den .. man ser mallen e mindre än hålet.
Dörrram passande till bay dörren handlades av Franke ,Tack för det! blev kapat i 2, den skall ju endå breddas.
Offret för dessa övningar är en _75bay med i princip alla sidopaneler i mycket dåligt skick liksom domkrafts fästen ,utriggare inre och yttre trösklar skärmkanter lemmar osv.. ett redigt rost objekt.. detta handlades och lev av Rusty Tack för det!! fronten ser riktigt frisk ut.. det blir en del bitar över senare.. som kommer att avyttras till ev spekulanter.. fronten ser frisk och osmälld ut men troligen rost under rutlisten.. rutan e bra!
H4 lysena inte till salu! men mer om det senare. vill inte hugga upp den än.
Pickisen såldes i Luleå 1975 05 21 av firma BIL ab MÛLLER
besiktigades i Uppsala.79
Och hamnade i Sölvesborg 82 där den var tills jag handlade den..
avställd -981203
H främre hjulhus.
Treasure chest rostig som f .. men försvinner vid ombyggnaden liksom ny kaross sida/hjulhus.
liksom v hjulhus..men det kvittar jag vill inte ha "flared fenders"
Flaket har en udda lagning.. men med plåt från främre delen räknar jag med att återställa bakre plåten..
Framkanten av flaket försvinner ju endå
lemmarna e mycket rostiga i underkant, men blir ju mycket kortare i nästa version..
Frontplåten har blivit misshandlad under åren.. suck.. men jag har en splitt plåt på Eh hytten.. taket får ett Clio soltak infällt .
En motorlucka från -65 + små hel röda baklysen avslutar givetvis av min egen modell. ..
ev, om jag får låna profilerade kofångare att jag gör dylika till bussen och pickisen i glasfiber.Detta e tankarna. . Har även haft vissa funderingar om en Volvo 850 motor, och låda..gillar gången i dom, och insprutat och 5 växlat e trevligt.. men vi får c.. pickisen har en 2 liter insprutare, i dagsläget, dock just nu uttagen ,O jag vet inte skicket..
Blir bara lite småpill med denna den närmaste tiden, men sammlar efterhand jag får tag i grejer.. då bussen e nummero uno..
Michael
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(