Jag heter Oskar böhn, är 18 år och bor i Braås/Växjö. I sommras köpte jag min fösta bubbla, men förmodligen inte den sista
Jag hade bilen som mitt projektarbete i skolan, sänkte då bilen fram och byte inredning och lackade fälgarna. Jag går sista året på byggprogramet.
välkommen !
inte så långt från värnamo ,och sen har du ju ohrhult grabbarna med i dina trakter !
du får väl komma på sydost träffen i sommar vid tyrolen och ha kul , för det brukar det vara där
Den här 71:an heter Lars och är bosatt i Djurås, ligger mellan Borlänge och Leksand.
Hittade den här presentations tråden och det vore lite oartigt att inte säga hej till er.
I skrivande stund äger jag inte en luftkyld kärra men… en Ghia -70:a står och väntar på
transport till dalarna Det är lite småfix på den så vi får se om jag vågar hänga ut mig i en projekt-tråd.
Jag måste säga att jag är imponerad över kunskaper och engagemang här på forumet.
Stort tack till Goopher!
Mvh /Lars
välkommen !
inte så långt från värnamo ,och sen har du ju ohrhult grabbarna med i dina trakter !
du får väl komma på sydost träffen i sommar vid tyrolen och ha kul , för det brukar det vara där
Tackar. Kommer gärna :-) fösta sommaren med körkort så kommer köra så mycket som möjligt med bubblan :-)
Som mitt oerhört fantasifulla användarnamn ger vissa ledtrådar till heter jag Micke och bor i Örebro. Körkortet säger att jag är 36 år, men jag själv är ytterst tveksam till att det verkligen är så illa
Har aldrig ägt en bil av annat märke än VW. Av dem har det blivit två luftkylda; en Typ 1 1500 -70 och en Typ 1 1200 -65. Hur många gånger jag har ångrat att jag sålde 65:an vet jag inte. Men ett par hundra gånger är det nog...
Nu kör jag vattenkylt (Golf MK1 -80), men 1:a april utökas min del av garaget till att rymma ytterligare en bil, och sökandet efter något luftkylt pågår för fullt
Jag tillhör för övrigt den där gruppen människor som har mycket större intresse än kunskap när det gäller tekniska saker, och har även hyfsat centralt placerade tummar, så räkna med att många dumma frågor kommer dyka upp från min sida om jag får bil-krångel...
[OffTopicSpam]
...och har även hyfsat centralt placerade tummar...
Bästa uttrycket jag nånsin hört, som passar SÅ!! in på mej åxå
Tror dock folket här kan hjälpa till en hel del enligt vad jag sett.
//WebAdmin (Ej folkatokig, utan data-nerd/geek)
[/OffTopicSpam]
WebAdmin
data-nerd/geek)
tja vore vi utan dej då... tja inte på detta forumet!!
så tack för att du gör det du gör!! bugar mig.. rätt ner i klaviaturnnbbbbbbbbbbbbbbbbb
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
WebAdmin
data-nerd/geek)
tja vore vi utan dej då... tja inte på detta forumet!!
så tack för att du gör det du gör!! bugar mig.. rätt ner i klaviaturnnbbbbbbbbbbbbbbbbb
jag tackar men jag gör detta bara för att det är kul, inget annat.
I LUUUUUUVE LINUX
'LINUX=FREE "OS" FOR EVERYONE'
jag undrar om det ännu finns typ 4 motorer, för att jag vill renovera en vw 1300 och säta in typ 4 motor 2.4L med den där stora fläkt som de brukar har, finns såna motorer än =S?
Hej! Johan Melén 31, bor med grym fru och 2 pågar på 2 resp. 1 år som får ett syskon i dagarna
Bor i Fleninge utanför Helsingborg. Dyrkar Bob Hund, Slayer och Robert Johnson and punchdrunks.
Insjuknade i vw 2003, köpte en bay 79 aut som användes friskt både i Svedala och på roadtrips i Europa:
Efter lite pill blev den så här innan jag sålde den 2008:
Sen blev det en split 67:a dubbeldörr 2006:
som ratades i 3 år och sen byttes ut mot denna 2009:
Dec 2009 köptes även denna 74 som såldes 1 år senare:Last edited by lowang on Tue 18 Jan, 2011 2:17 am, edited 2 times in total.
Tjena!
Oscar Jansson 14 år, bor några mil söder om Gävle.
Håller på och renoverar min första bubbla (59:a) som ska vara klar tills jag ska börja övningsköra.
If it ain't broke, don't fix it!
Jag heter Oskar böhn, är 18 år och bor i Braås/Växjö. I sommras köpte jag min fösta bubbla, men förmodligen inte den sista
Jag hade bilen som mitt projektarbete i skolan, sänkte då bilen fram och byte inredning och lackade fälgarna. Jag går sista året på byggprogramet.
har bott i braås! i kvarnagården . körde splitbuss och orange 1302 då
tror tom jag jobbat ihop med din far? på volvo ?
www.ohrhult.com där kan du kolla vad som händer i trakterna!
bilen ser trevlig ut förresten!
Hallå alla!
Jag heter Andreas men kallar mig oftast OFA i internetsammanhang.
Jag hittade det här forumet av en händelse när jag googlade runt på lite olika
pick-up modeller.
Jag har själv en pick-up dubbelhytt från -72 och drömmen är väl att "samlingen" sedan ska
bli komplett med även en buss och en bubbla
Men det är lååångt borta i tiden.
Jag är sjukpensionerad och min plånbok är ofta väldigt tunn så först och främst står
renoveringen av min pick-ups bromsar på listan då den stått stilla ganska länge pga det.
Min pärla
välkommen OFA !
den ser lite vissen ut , men det går nog råda bukt för !
Den behöver en rejäl tvätt i alla fall Den saken är klar.
Annars vet jag faktiskt inte om jag ska göra så mycket åt utseendet.
Den har ju fått jobba hårt i livet då den bla varit ägd av två olika firmor tex.
Funderar på att bara bevara den i det skick och utseende den har.
Men jag har och andra sidan ändrat mig en kvadriljon gånger redan om vad jag ska göra med den
tvätt och en rejäl sänkning. Sen är du där.
Ragtop 60 No name
291 2012-04-09 22:04:26 Senaste redigerad av Wildstar68 (2017-04-23 22:50:16)
Jäkla trevligt att presentera sig......Mats Björkman ....född 1968 o bor i Grimstorp på toppen av sydsvenska höglandet. Sambo och en tös född -06 finns i boet, två stora killar sedan tidigare prövningar. Jobbar som idrottsplatsvaktmästare....allt-i-allo då alltså på idrottsanläggning med allt från bandyarena till konstgräs....kör o mekar med allt från ismaskiner till lastmaskiner...... Kört en del mc ....Wildstar 1600 hade jag tidigare, men står utan hoj just nu.......gillar gamla moppar oxå........
Gammal folkraceräv...körde typ3'or med volvospis ett tag....köpte på mig massor av bråte på vägen.....stod sedan kvar med en VW 1600tl Fastback 1966....norrlandsvagn som en tranåskille köpt och påbörjat..köpt av mig 1994 tror jag...och sedan undanstoppad i en lada tills andan föll på. Sålde bilen 2015 till Danmark. Hoppas bilen återfår sin glans.
Hade dessutom en cabbad långnos typ3 71'a i samma lada....den hamrar min granne o vän Lelle på numera...grattis Lennart "Lelle"....
Återfått kraften och glädjen till att meka igen....den försvann under folkracetiden.....men nu jäklar e det luftkylt för 100% igen....fasen vad nice
Köpte en typ 1a nere i Skåne. Reggad dom som 61:a, men var en 66:a. Kördes några år, sedan handlade jag mig en early bay buss som jag fortfarande har och aldrig får riktigt klar....blir man klar förresten? Inte jag iaf.
Tillökning i vw familjen blir det med en röd Typ1. Varför ha en när man kan ha många.... Synd bara att jag står utan garage just nu..... Ja det reder väl sig
Andra nöjen i livet är goda öl.....helst mörka ale's eller porters......whiskey e gott.....rock o elektronisk musik ska det vara...konserter måste man ju åka till då och då...
Samla o leta skrot är ett stort intresse, tillverkar en del udda och kul grejer av det som dras med hem.
Trivs bäst hemma eller i stugan, men åker jag på någon resa utöver vw-träffar... så står Skåne högt i kurs.
Danmark är ett härligt land som jag gärna besöker och trivs i......
Hör av er om tokiga upptåg, bus och seriösa saker......jag är på!!!!
Ok....en bild på mig då........
Heter Alexander bor i arlöv för tillfället men håller på att sälja lägenheten då jag behöver flytta till hus. Pallar fan inte med kollektivt boende. Sen känns de inte roligare att bo här då jag blev på hoppad av 4 killar som tyckte jag hade en jäkligt snygg jacka
Sen behöver jag ett större garage då jag inte har något och redan fyllt pappas
29 år gammal, jobbar som byggsmed men är en jäkel på tig, alu/rf. sitter nog egentligen inne med en hel del kunskap men är ofta lite feg för att ta tag i saker som jag känner mig osäker på.
Och då tar jag min tillflykt till att försöka hitta svar o åsikter på div forum där jag inte alltid tänker mig för innan jag postar.
Har nog alltid gillar folkvagnar av oförklarlig anledning. Bodde på kulladal som barn o bakom den lokala kiosken stod det en vad jag vill minnas ganska välmoddad 1303a byggd av den asiatiska kille som jobbade däri.
Kan vara beundran för honom och bilen som smittat mig redan som barn
har en beachbuggy som inhandlades och har småpulats med några år och det blev väl streetstuk på den men har alltid gillat offroadstuket o tänkte kanske bygga mig en buggy till i framtiden. Så snubblade jag över en t3 syncro o tänkte ska de va så ska de va ordentligt, där e ju fyrhjulsdrift o grejer. Sen tycker jag dom kantiga skapelserna är hur charmiga som helst
har ju fått bytat kaross o bygga om en del efter dessa bilder med men de e samma platta
o bussen är inte häftigare än så här. men jag ser bara potential, förvisso inte så gammal som jag antar att dom flesta på forumet gillar men jag tycker den e jävligt cool.
Och så fort buggyn e klar ska jag ta tag i den.
välkommen !!
kul med fler folk på forumet !
den gröna 02an , den ser lite lik ut en som gick här hemma i värnamo
lägga upp en projekt tråd om buggyn ?
Den gröne folkan bor/bodde hos nån snubbe i nån håla utanför kävlinge som kalla sig för tg, en kompis till magoo. De va där jag köpte buggyn.
De finns en projekttråd
Buggyn heter den kort och gott. Kolla gärna in den. Alltid kul att höra vad folk tycker
I furulund antar jag hålan kallas i folkmun ..TG är trevlig prick, lånade en kompmätare av honom en gång.. Körde förbi hans parkering ett par gånger varje dag under ett års tid och sneglade alltid på han bubblor, buss och din buggy uppenbarligen
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
Så hette de ja! Satt på parkeringen utanför boxningsklubben och försökte komma på det, men de kom jä-lar inte till mig.
Furulund heter det och tg va den trevliga karln
Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/fc5ad9956eaaee112e5e860478f325e5.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297
297 2012-05-19 22:25:53 Senaste redigerad av Lelle (2012-05-19 22:29:39)
Tjenare
Lennart Ivarsson var namnet, 56 år troligen i år....
Gammal bilfanatiker som plötsligt väckt liv i luftkylda kärlekar...
Vaktmästare till yrket just nu, men är skolad möbeltapetserare med stor erfarenhet av bilinredning.
Hus o hundra katter.....tantlös men två goa töser på 14 o 16 år på halvtid.
I källargaraget lurar en cabbad VW 1600 TE 311 1972 som jag hals över huvud blev vid av min granne Mats / Wildstar68.
Den behöver kärlek, svets, svett o delar.....o jag e på god väg....sommaren 2013...då ska jag o Mats ut o göra
Sverige osäkert i våra typ 3:or.....
En rosalackad Lambretta scooter 150 cc 1959 år modell duger för sommarnöje just nu.....
Husvagn, camping i Falkenberg o allmänt full ifanupptåg gillar jag på den fritid jag har....o skulle det ramla förbi en höna eller två...
så....e jag ju ingen avig typ ...
Skickar upp några bilder på det hela....tjo o hej från mej...
VW 1600 typ 3 1972 cab
presentationstråd : http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 32#p116132
projekttråd : http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 40#p116140
Så goa dina tjejer e.....men ditt egna foto...vilken anstalt....Hall ??.......
Kram bäste vän.............
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Får presentera mig
Jag heter Stefan Kuus (kallas oftast Kuus) är 34år, och bor numera i Rättvik i Dalarna efter jag bott i Örebro i ca 10år.
Här bor jag med min kära sambo och hennes två barn + sambons systerdotter - hund o katt, så man kan säga att det är fullt upp.
Har hållit på med VW i ca 11år så det har passerat lite bilar med åren.
Är både termosnörd o sänk kille
Finns ett 10tal vw`s i min ägo( varför kan man inte bara äga en )
Åker förnärvarande typ1 - 63a som är helt orginal :wink: , med en tummeliten (husvagn).
Vi har även en liten träff (Rat Bay) hos oss v31 i samband med classic car week
Håller på med en 50a som är tänkt att den ska komma ut i sommar, tagit alldeles för lång tid, men nu jävlar.
63a med tummliten samma årgång
Vad är det för grunka på sidan av takräcket? Med runt hål