651

Klockrent! ICQ/ag

Ang. kepsen menade jag att den kom till användning direkt vid första luftningen iom vädret, sen att det var längesen du införskaffade den är ju en annan femma ICQ/ab

652

Nä nu !
e de tusan dags å släpa sig upp ur soffan & få lite gjort i garaget/tråden igen eller va säger ni....

I morgon 06:30 avgår biltransporten norrut  ICQ/ag

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

653

Trodde du varit norrut idag ICQ/ag

654

Jag vet hur den serut , men när får resten se?

655

Har väll inte tid me sånt här fäjsbok fjantadande,  ICQ/ae
är ute & kör   ICQ/ag

656

Är det den med vatten i?

657 Senaste redigerad av Edström (2014-05-09 14:24:17)

Körde ju en hel del is förra vintern med den röda buggyn,
Så inför denna säsong letades en gammal kärlek fram!
"ala militär" har ju dykt upp på både dh & bubbla så nu dags för "rörbuggy ala militär " ICQ/ag
Lite sliten å kantstött men 100% GATLAGLIG med däck bytt motor!  Att man även kan skjutsa ungarna till skola & dagis är ju ännu bättre. Skall serva den & förhoppningsvis blir de en tur till Tidaholm inom kort för besiktning.

Behöver en plast stol till alternativt två andra likadana stolar så har ni nått liggande så hör av er.

658

Underbar leksak ICQ/ab

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21

659

Cool, luftkyld terrängversion av Ariel Atom ICQ/ab

Dalmas (Gustafs) som bor i Tullinge.
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg

660

STENHÅRD...!!  ICQ/ag

661

Hur gick det med dåren som körde på dig ?

662

Superfrän ICQ/ab

663

Ja visst e den ball  ICQ/af  körde lillasyrran i den på hennes student för en massa år sedan. De roligaste av allt är ju att folk har så svårt att placera va de är för något..
Å när man blir stoppad e de ju kul att den är fullt laglig, har till & med bilder stämplade & godkända av sfro som togs vid reggningen så de är ingen idé att dom klagar.

Han som körde på? Antar att du menar DHn?
Han bestred aldrig min polisanmälan så hans försäkringsbolag betalade ut,  då han var vållande enligt den.
För övrigt så skrev han inte ens nån skaderapport till sitt bolag svarade i telefon när polisen ringde, så att polisanmäla en smitning lönar sig.  Så hur gick de för dåren?
Ja han lever väll på sitt arroganta liv,  & fortsätter hyra bilar på Jönköpings handbollsklubbsräkning.. Att dom sedan får betala självrisk då & då ja de störde honom tydligen inte alls..

Nu blir de mysek inför bes....

664

Alander skrev:

STENHÅRD...!!  ICQ/ag

X2  ICQ/ag  ICQ/ag

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose

665

Kul att ni gillar den !

Nu så efter några dagar av motionerande av buggyn i form av skjuts till skola & dagis ...
är de i morgon dags för besiktning  ICQ/ag
Lite svårkörd dock eftersom alla medtrafikanter tappar all fokus & uppmärksamhet när man
kommer i den , då alla skall peka , vinka eller bara klia sig i huvet när dom ser den ...

har bytt en del broms delar & sett över elen. Så vi testar ..
Stog även på besiktningens hemsida att man skulle kolla bla torkarblad & spolare?  ICQ/ad
Ska bli kul å se om dom testkör den utomhus överhuvudtaget? Mc kör dom ju inte om de är kallt..

Får ja bara papper på att den är gatlaglig i morgon så...............
Har redan samlat på mig en stor hög med rolig tillbehör som skall på !
men ville få den o maskinellt först.

Lurar även på att lacka om den i ex kamouflage flerfärgat / sand eller nått ,
några synpunkter förslag på de?

666

Får hoppas du får Abramsson.
Han sa att han hade NOS gummilister till framdörrarna till 1302 till salu när jag var och bessade exets 145a häromsistens. ICQ/ab

Olle Sewerin en 45åring som trillat dit i VW träsket igen efter 20år

667 Senaste redigerad av Edström (2014-05-09 14:24:38)

Gick upp i ottan i dag för min resa norrut, till staden täckt av snö, där besiktningsmännen är goda människor...
" läs Tidaholm"

Va länge sen ja såg en så nitisk besiktning, de bändes å vreds, hamrades å slets... Men inget hittades..
Så på me extra jacka för obligatorisk testur ICQ/ab

Väl tillbaka blev de fotografering med besiktningsmännen  Default/lol

Så efter mekanisk renovering, genomgång & besiktning
avklarad kan ja nu börja med de roliga, buggyn har ju stått länge & ser lite vissen å skamfilad ut, men de ska de bli ändring på!  Har samlat ihop en hel hög me grejer.....
Så i mitt huve e den redan klar  ICQ/af

668

Om du saknar spolare och torkare så har jag sådana delar över ICQ/ad däremot inga stolar.
-men du, var har du köpt skärmarna, är på jakt efter liknande, har resultatlöst sökt på släpvagnsajter efter skärmar med "helrund" radie, dock är de flesta jag funnit tillplattade högst upp. Det ser ut på bilderna som om det vore plastskärmar, stämmer det?

Jovisst den är helskön, komplettera med avskärmad belysning och sådana däringa svarta reg.plåtar med gula siffror på.

Jag antar att den låter lika brutalt som den ser ut?

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

669

Björn J. skrev:

Om du saknar spolare och torkare så har jag sådana delar över ICQ/ad däremot inga stolar.
-men du, var har du köpt skärmarna, är på jakt efter liknande, har resultatlöst sökt på släpvagnsajter efter skärmar med "helrund" radie, dock är de flesta jag funnit tillplattade högst upp. Det ser ut på bilderna som om det vore plastskärmar, stämmer det?

Jovisst den är helskön, komplettera med avskärmad belysning och sådana däringa svarta reg.plåtar med gula siffror på.

Jag antar att den låter lika brutalt som den ser ut?

Hallå, jodå stolar är redan levererade å står å väntar på montering.

Avskärmad belysning... även de är fixat en variant av som skall på.

Skärmarna är precis som du skrev i plast. återkommer efter kvällens övningar i verkstan med
mer info om dom.

ja tycker den låter underbart men ganska mycket , men besiktningen tyckte de va lagom  ICQ/ad

670

Hehe fränt ICQ/ag

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

671

Såg för nån månad sedan en uppsättning äkta svensk modell av avskärmad belysning på Blocket, med en inte så relevant rubrik, svåra att hitta, men det kanske var dem du köpte?
Hittade min motor så, det var nämligen en renoverad " WV motor" rena turen att jag fann den..
Avskärmad eller ej, så skvätter det en hel del om min buggy, funderar på olika skämlösningar, nån form av extraskärm under karossen, en stänkskärm som sitter tajt hjulet, och är upphängd i ofjädrade delar.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

672

Björn J. skrev:

Såg för nån månad sedan en uppsättning äkta svensk modell av avskärmad belysning på Blocket, med en inte så relevant rubrik, svåra att hitta, men det kanske var dem du köpte?
Hittade min motor så, det var nämligen en renoverad " WV motor" rena turen att jag fann den..
Avskärmad eller ej, så skvätter det en hel del om min buggy, funderar på olika skämlösningar, nån form av extraskärm under karossen, en stänkskärm som sitter tajt hjulet, och är upphängd i ofjädrade delar.

Släng gärna upp nån bild på din buggy ICQ/ab är den reggad? Jo visst skvätter det en hel del, körde ju is förra året med min röda buggy med isdäck & skärmlöst, gick kanon ända tills de kom lite slask..
men annars är de ju vårt väder i Sverige de är fel på och inte buggyna är ju snyggare utan skärmar ICQ/ab

Kommer inte ha godkänd mörkerbelysning då den blir en blandning mellan sandrail & militärfordon... men senast på besiktningen nun fick ja frågan vilken del av försvaret den användes inom  ICQ/af 

Mina skärmar kommer från ISTOFLEX märkta 22 40. finns på nätet, hoppas de hjälper.
Dom är sjukt sega går att stå på , gnugga mot ett träd & klippa till med sax... ( se nedan...)

673 Senaste redigerad av Edström (2014-05-09 14:24:52)

Nattens övningar var mest destruktiva...
Gick åt 6 kapskivor & en kofot ICQ/ab

*All belysning är nu bortkapad
*Stolarna är slängda
*Kofångarna kastade
*Skärmarna trimmade för mer frigång & mer luft mellan hjul & skärm för att ge intrycket av mer höjd.
*Även backspeglarna fick ryka.

Så nu är de bara börja om... ICQ/ag

674

Du är så aggressiv Default/lol

675 Senaste redigerad av Edström (2014-05-09 14:25:15)

Skärmar trimmade, nummerskylten inflyttad,
Bakljus inflyttade & kofångaren ersatt med dragkrok.
Reservhjul provmonterat, ska på ett grövre senn.