76

Härligt bääängt.....bättre nu än sen  ICQ/ag

Blanda inte ihop min personlighet och attityd.
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...

77

Varför händer dessa hyss alltid innan man ska iväg, innan Englandsresan med "The seagull Ghost Custom" så gick urtrampningslagrets fäste av i svetsen ICQ/ad  ICQ/ad Varför då?
Fast bättre nu än senare förstås.
Lycka till på resan nu grabbar!
Avundsjuk? Japp!
Missunsam? Aldrig ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

78

Läskig story Bengt!! ICQ/am
Våra vagnar får för sig att småtrilskas tror jag ICQ/an .. peppar peppar, än så länge sköter sig "Ferdinand" Default/hmm .

Dom behöver en dos av disciplin ICQ/ad  nere i Tyskland, och hot om "austausch" ICQ/af ..

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

79

Just nu så polerar jag "F" me hjälp av Autosol och Gravöl. Autosolen för invärtes bruk, och gravölen häller jag på karossen... eller hur var det nu?? ICQ/ad  ICQ/ad  ICQ/ad
http://i46.tinypic.com/zwx5pd.jpg

80

Har du sökarlampan för att doppa polertrasan i?? Default/lol   prova med att hälla ölen i dig i stället, blir roligare att polera sen iaf ICQ/ag

81

Medans jag står där å interpolerar å extrapolerar, så dyker det upp en servicevagn från Boxerville!!! ICQ/am  ICQ/am  ICQ/am  ICQ/am

Det är Bengt Barndoor51 som har kvällsjouren på forumet denna kväll. Bengt har sett min prekära situation att jag tänker åka ner till Tyskland UTAN NAVKAPSLAR!!! Default/yikes  Default/yikes  Default/yikes  Default/yikes

Medan jag fortsätter å polerar, så sätter Bengt igång med att montera nya Clips på fälgarna!!!!! ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae

Därefter så axlar Bengt GuVWas roll, och börjar slavdriva mej att putsa upp fyra navkapslar!!! ICQ/ac  ICQ/ac  ICQ/ac  ICQ/ac  ICQ/ad

Hela processen är över på 2 timmar, och resultatet kan beskådas nedan!!! ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af

http://i50.tinypic.com/289eghx.jpg

82

en bra kille helt enkelt  ICQ/ag

83

Nyss hemkommen från Spånga därSeidel och jag äntligen fick igång laddningen genom att byta generator och tvångstyra släckningen av laddlampan. Efter ett tag så började relät slå ifrån laddlampan av sig självt och ju mer vi körde på lägre varv. Har själv haft samma fenomen på bilar som stått länge. Det ser ljust ut på besiktningsfronten imorgon . Lycka till Micke och tack för ikväll. Skall bli jävligt kul att komma iväg, har studerat kartan nu varje frukost och lunch. Har till och med fått igång min gamla resegramofon och hittade en platta med visselkungen från sent 50-tal Ronnie Ronsdale. I en Klosterträdgård en äkta kioskvältare.

84

Fan, ni stressmekar ju nästan värre än vad jag brukar göra. Jag trodde att man växte i från sånt. Har inte ni växt ifrån det så kommer väl inte heller jag att göra det  ICQ/ac     

Jag har sett fram emot mina äldre dagar, där man bara går ut i garaget och startar upp en folkvagn och åker på nån träff. Helt spontat, utan stressmek.

85

Demian.....glöm det  ICQ/ag

86 Senaste redigerad av Bengt H (2012-06-08 20:42:27)

Ja då har första snitzeln med bratkartoffel o pilsner lagt sig till rättta ICQ/ab sitter nu på hotell Alter Wolf i Wolfsburg o saknar mitt resesällskap  ICQ/ac  Christers motor sade upp sig efter bara 1 timmes körning ICQ/ac  ICQ/ac Han tog sig hem igen o har satt i en annan, kör neråt i natt. För min del har allt gått fint förutom att min GPS gått på lunch, lite omständigt att läsa karta o köra samtidigt. Ska till museet i morron o sen kör jag mot Plettenberg o Vw samlaren Carsten Reeder som jag känt i många år, ska bli kul, har inte varit hemma hos honom innan.

87

Åker ni var och en för sig eller blev det bara en bil i "karavanen"? Trodde ni var ett helt gäng som skulle åka, men det ser ju ut som de andra fortfarande mekar på hemmaplan?

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

88

Vi åker från lite olika håll o dagar o sammanstrålar i Rothenburg ob der taube på söndag kväll.

89

Hur var det boken hette....Tio små folkafantaster?
Hoppas alla kommer iväg, låter som ni kommer ha kul!

90

Bengt H skrev:

Ja då har första snitzeln med bratkartoffel o pilsner lagt sig till rättta ICQ/ab sitter nu på hotell Alter Wolf i Wolfsburg o saknar mitt resesällskap  ICQ/ac  Christers motor sade upp sig efter bara 1 timmes körning ICQ/ac  ICQ/ac Han tog sig hem igen o har satt i en annan, kör neråt i natt. För min del har allt gått fint förutom att min GPS gått på lunch, lite omständigt att läsa karta o köra samtidigt. Ska till museet i morron o sen kör jag mot Plettenberg o Vw samlaren Carsten Reeder som jag känt i många år, ska bli kul, har inte varit hemma hos honom innan.

Bratkartoffel!!!!

Hoppas Christer också får lite sån föda efter sitt evighetsmekkande!! Det är han verkligen värd!!

Hur går det då för "Ferdinand"??

Ikväll vi 1930 tiden så var "F" klar för rundturen!!!
Vi skulle bara åka och tanka upp vagnen, och sedan åka hem för att packa lite kläder...(woawoawooooaaaahhhh....)
Mitt på Tärnarakan lägger "F" av????!!!!!
Det var nåt med tillförseln av soppan som inte var som det skulle.

Eftersom "F" behagade rycka lite även den första provkörningsdagen, så var det nu bara å inse faktum..... Vi river ner tanken å soppakranen för å kolla upp flödet. Sagt och gjort... Soppakranen var NOS ur eget förråd, men det hjälpte ju tydligen föga.

En thiokol-packning inne i kranen var starkt deformerad, och hålen som skulle släppa igenom soppa var obefintliga (se bild till vänster) Fram med en ny thiokol-packning, å se där på feta hål(till höger på bilden)!!
Koka upp packningen i lite vatten i micron, så den blir formbar, In med packningen, ihop med soppakranen, montera tanken å tanka å prova!!

NU går "F" som han skall, klockan är 23.30, å vi ser med tillförsikt fram mot morgondagens äventyr....

Tyvärr problem att ladda upp bilden just nu :-(

91 Senaste redigerad av Sten vW (2012-06-09 09:23:55)

Roger, risk att det där packningsmaterialet kanske inte tycker om vår moderna spritutspädda soppa..
Att byta till en ny likadan...
Nu vet jag inte hur thiokolpackningen ser ut men går det att ha vinkorkar som plan B?

Iallafall vi motorcyklister med gamla giljotinkranar nyttjar sådana utan att få så mycket problem med spriten  ICQ/ad

S

PS/var det inte Morton-Thiokol som gjorde några ökända raketboostrar vars PACKNINGAR inte höll måttet?/DS

92

Jahapp då var man här ICQ/ag

Post's attachments

2012-06-09 09.07.58.jpg, 164 kb, 640 x 480
2012-06-09 09.07.58.jpg 164 kb, 196 downloads since 2012-06-09 

93

God tur Bengt. Jag är inte alls avundsjuk  ICQ/af

94

Härligt ICQ/ag

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

95

Sten vW skrev:

Roger, risk att det där packningsmaterialet kanske inte tycker om vår moderna spritutspädda soppa..
Att byta till en ny likadan...
Nu vet jag inte hur thiokolpackningen ser ut men går det att ha vinkorkar som plan B?

Iallafall vi motorcyklister med gamla giljotinkranar nyttjar sådana utan att få så mycket problem med spriten  ICQ/ad

S

PS/var det inte Morton-Thiokol som gjorde några ökända raketboostrar vars PACKNINGAR inte höll måttet?/DS

Annars kan man ju låta bli spriten och tanka rent.  ICQ/ab

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

96

Alter Wolf har en trevlig restaurang med fint käk. Har dock ej bott där.
Vilken utomordentligt kul tripp ni lagt upp. Sån man drömt om att få göra någon gång.

97 Senaste redigerad av Bengt H (2012-06-10 21:43:43)

Dåligt med uppdateringar...museet var ganska snabbt avklarat. Några kul bilar men mycke man mest blir trött av...Efter det åkte jag till min bekant i Plettenberg en bit utanför Dortmund. -49 lim o -49 hebmuller var kvällens begivenheter. Christer fick igång sin splitcab efter motorraset natten mellan fredag o lördag o körde sedan ner till söder om Hamburg där han övernattade. Övriga startade från Stockholmstrakten lördag morgon o åkte Göteborg Kiel färjan. En avröken gasvajer var dagens strul. Idag har jag kört från Plettenberg till Nurburgring o hämtat tandläkar Anders som varit där o servat ett racing team. Nurburg är ett otroligt ställe, en borgruin, en värdsberömd racerbana o en jäkla massa hotell...no more mitt ute på visjan. Därifrån drog vi direkt till Medeltidsstaden Rothenburg ob der taube. Hittils har jag kört 165 mil sen fredags morgon o allt har funkat som tänkt. Huvudgänget har kämpat med oändliga köer på autobahn hela dan o anländer nog först kring midnatt.

Post's attachments

2012-06-10 19.19.49.jpg, 144 kb, 640 x 480
2012-06-10 19.19.49.jpg 144 kb, 210 downloads since 2012-06-10 

2012-06-10 19.23.55.jpg, 132 kb, 640 x 480
2012-06-10 19.23.55.jpg 132 kb, 216 downloads since 2012-06-10 

98

Så jäkla nice det ser ut bengt. Kör försiktigt nu och fortsätt med updateringarna.

Medlem i Halmstad Luftkühlers

99

Underbart. Den där staden är riktigt mysig. Jag har bara varit där på vintern men vi han man att knalla runt ringmusen och besöka flera trevliga restauranger under den veckan vi var där. Undrar om vi inte var där bilden är tagen? Svårt att minnas exakt nu, var nog -84 el. -85 jag var där.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

100 Senaste redigerad av Bengt H (2012-06-11 07:01:24)

Skittmysig stadskärna, vi gled runt där igår kväll, vissa gator var obetydligt bredare än bilen ICQ/ag blev fotade av Japanska turister, var väl antagligen något pitoreskt inslag Default/lol