Nu tänker ja posta mitt första inlägg här, och det blir direkt en projekt tråd
Det hela började med en söndag då ja fick suget efter en bubbla, sagt o gjort uppdaterade jag Facebook statusen med "vill ha en Bubbla! Någon som vet av ett billigt projekt som är till salu?" och 10min senare fick ja svar av en kompis som sa att hans bror har ett avstannat projekt. Fick ett samtal dagen efter och jag åkte och tittade på den, och bestämde mej för att hämta hem den. Så några veckor senare hade jag den hemma.
Det fina med bilen är att den är nästan helt rostfri, lite småfix finns ännu!
karossen är lackad Volvos lazer blå, men finns några småsaker ännu att lacka, som ex dörrar, motorhuvgångjär, handskfacklucka + andra små detaljer. För att få riktit fin finisch borde man även lacka karossen en gång till, eftersom det har kommit endel skråmor efter X antal år i ett hörn i ett garage.
Skall även lyfta av karossen och blästra bottenplattan en gång till och måla den med POR-15 innan ja kan börja ihop monteringen på allvar, måste även passa in karossen mot bottenplattan, eftersom skruvhålen inte stämmer såbra överens. Även ena framskärmen måste passas in, lite synd då den redan är lackad
Planer: Eftersom den redan är lackad så tänker jag fortsätta i denna stil, listhålen är igensatta. Dvs en cal-looker kommer det bli. One piece window lockar även, samt centerline fälgar.
har egentligen inget mål när den skall vara färdig, men tänkte få bottenplattan klar denna sommar iaf. Skall, byta alla kulleder, bussningar, alla bromsrör, slangar samt bromcylindrar, huvudbromscylinder, bromsklossar mm.
Dock blev det ju en lite för "ny" bubbla, men hoppas det inte stör
Fick med bilen ett 20-tal lådor med delar, 2st växellådor, 2 motorer en 1300 och en 1600, 4 dörrar, 2-3st framaxlar mm mm.
Det är min första bubbla så ska bli lite spännande att se om man får ihop den
Tips och hjälp tages emot med tacksamhet
Just hemkommen,
Under tak
Framskärmarna bort monterade
Lite dammigt ännu, måsta ta ut den o tvätta av den nån dag
Motorummet
Lite ostädat ännu
Motorer som kom med
Har beställt efter droppspindlar, men har inte bestämt mej om ja skall använda en ställbar framvagn eller en original