976 Senaste redigerad av Perra (2015-09-17 13:27:47)

Verkar som vardagkväll är bäst för fler så jag tror vi satsar på det.
Vad sägs om tisdagen 29 september hemma hos Johan?
För att enbart snacka träff.
Eller så tar ni ( tror inte jag kan då) det på fikat den 6 oktober ?

Typ1 bubbla-57 90-tals callooker   
Typ 3 Notchback -64
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar

977

Eller tis 29sept? Vad säger Johan?

978

Perra skrev:

Verkar som vardagkväll är bäst för fler så jag tror vi satsar på det.
Vad sägs om tisdagen 29 oktober hemma hos Johan?
För att enbart snacka träff.
Eller så tar ni ( tror inte jag kan då) det på fikat den 6 oktober ?

Hej! 29 september går utmärkt, tisdagsfikan går också utmärkt!
Men menar du att vi ENBART får snacka träff?! Jag tycker åtminstone att de vanliga artighetsfraserna, ev. lite snack om väder o vind, o lite biltugg, samt gärna en kopp kaffe kan accepteras?!  Default/hmm 

Har snackat "Bilträff" med Hella, Westin, David o Gahmen men vi är ju fler o visst vore det trevligt o få besök i höstmörkret! (Suck!) (mörkret alltså!) O blir det tid över skall jag visa allt jag inte hunnit göra med mina projekt med!  Default/lol

979

VisbyNiclas skrev:

Eller tis 29sept? Vad säger Johan?

Bra att du är med Niklas!  ICQ/ab
29 sept funkar prima!  ICQ/ab

980

Låter spännande, jag har som vanligt svårt att veta säga bu eller bä förrän nån dag innan...

/Fredrik på Gotland
Buggy -69 1500
Bubbla -73 1303S

981

29 sep passar utmärkt ICQ/ab

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

982 Senaste redigerad av Perra (2015-09-17 13:33:12)

Men då säger vi det. 29 september it is. Hemma hos Johan i Stånga. Spread the word.  Default/hmm
18:30?

Typ 3 Notchback -64
400+ VW leksaksbilar

983

Vi syns väl hos Johan i Stånga på tisdag 29/9?

Typ 3 Notchback -64
400+ VW leksaksbilar

984

Jag jobbar sent den här veckan så jag dyker inte upp, men räknar med att bli uppdaterad med vad som hänt vid nästa "normalfika"!  ICQ/ab

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

985

Glöm inte inför kvällens långtur- tanka, kolla oljan, stiften, ladda batteriet, ladda spotifylistan, varm jacka, 1liten säck ved, nåt att dricka. Det är ju några mil att köra till Stånga ICQ/ad

986

Glöm inte kolla luften i däcken samt reservhjulet. Tänk på att det är långt ut på landet. Mycket kan hända på småvägarna.

Typ 3 Notchback -64
400+ VW leksaksbilar

987

Ah reservhjulet! Det har jag glömt:)

988

Nödraketer? ICQ/af

Typ 3 Notchback -64
400+ VW leksaksbilar

989

Vilken tur jag lämnade ön i går kväll, så slapp jag leta fram överlevnadsdräkten, då att åka till Stånga kräver extraordinära mått och steg ICQ/ad  ha det så trevligt!!

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

990

VisbyNiclas skrev:

Glöm inte inför kvällens långtur- tanka, kolla oljan, stiften, ladda batteriet, ladda spotifylistan, varm jacka, 1liten säck ved, nåt att dricka. Det är ju några mil att köra till Stånga ICQ/ad

..O skulle skiten ändå träffa fläkten, att ni tex kör vilse o soppatorsk o blir stående längs vägen i mörkret. Så slit er loss ur panikens o dödsångestens kittlande grepp,  spetsa öronen o börja vandra genom buskar o snår, ty ni skola snart i  fjärran höra denna frälsande o vägledande melodi: https://www.youtube.com/watch?v=myhnAZFR1po   ICQ/ab

991

Perra skrev:

Nödraketer? ICQ/af

Nä ingen alkohol under färd! ICQ/ae

992

Jag tar westfalian ut! Tänkte övernatta halvägs med tanke på körtider osv ICQ/ag

993

Komihåg till mig själv nästa gång, extra gasvajer:) som tur var hade man en bromsslangtång med sig så det blev bara ett kort depåstopp vid Ica maxi på hemfärden

994

VisbyNiclas skrev:

Komihåg till mig själv nästa gång, extra gasvajer:) som tur var hade man en bromsslangtång med sig så det blev bara ett kort depåstopp vid Ica maxi på hemfärden

Nääää?! Jäklar vilken ironi! Default/hmm
Bra du hade tången! ICQ/ab

995 Senaste redigerad av Perra (2015-10-01 07:20:16)

Tack för ett trevligt möte med lite skitsnack samt bollande av idéer och tips om sommaren 2016. Känns som vi har läget någorlunda under kontroll .

På tisdag 6/10 blir det fika hos Tore med start kl.18:00.

Typ 3 Notchback -64
400+ VW leksaksbilar

996

Det blir lite garageförsäljning imorgon kväll
Har några lådor  med småsaker om någon
är intresserad. Det mesta är nytt.
Mvh Tore

997

Det låter helt klart intressant ICQ/ab

998 Senaste redigerad av Perra (2015-10-12 18:36:12)

Perra skrev:
Perra skrev:
Dennis skrev:

Låter mycket trevligt. Räkna med mej  ICQ/ab

Då är vi 2 i alla fall då  ICQ/ab

Blir ju lätt att boka bord om vi bara blir 3 eller möjligtvis 4 pers  ICQ/ad ? Röstar på Brooklyn eftersom det är det nyare stället.

Per
Dennis
Westin
Fredrik ( om han får)
Johan H
Andre'
Hella
Niclas
Peps
StångaJohan

Bord är bokat på Brooklyn.
Vi måste dock burgare eftersom vi är så många. Vi måste hålla oss till 3 olika.
Kolla in på deras hemsida. Föreslår att vi väljer bland Brooklyn burger, Newkirk burger och Kings Highway burger. Sen kan vi ta lite blandade sideorder typ pommes och sås.
Vad tycker ni?

Typ 3 Notchback -64
400+ VW leksaksbilar

999

Brooklyn burger är given tycker jag, frugan frågade om hondjur var välkomna? Nån mer sån som tänkte sig följa med kanske?

/Fredrik på Gotland
Buggy -69 1500
Bubbla -73 1303S

1,000

Kom just på att Eric "tvingade" mig att testa lammburgaren sist, den var grym. Kanske kan vara ett alternativ också om fler är äventyrslystna...

/Fredrik på Gotland
Buggy -69 1500
Bubbla -73 1303S