926

VisbyNiclas skrev:

Inga bilder från stånga?
Kul med ölkväll!

Sorry, blev nog aldrig några bilder tagna, skyller på att det fanns för mkt öl o korv som krävde min totala uppmärksamhet. Vi var ett litet gäng i år men trevligt ändå o också kul att nästan alla gillade filmvalet! ICQ/ab

927

Perra skrev:

Tackar för en trevligt filmkväll. Herbie är ju alltid bra  ICQ/ag . Om film nummer 2 tycker jag att den va nåt snäpp eller kanske två över förra årets film. Bra filmat och coola bilar ( och ljud)men vet inte riktigt om handlingen, spänningen eller romantiken gick fram riktigt.
Vad sägs om att göra en önskelista?

När det gäller det andra vi pratade om lite under kvällen att vi samlas någon vardagkväll och hår igenom lite vad vi vill och vad vi möjligtvis kan åstadkomma.
Vi kan samlas hos mig om det är så men bäst är väl hos Johan. Vad sägs?

Haha! Vad bra att du iaf tyckte att "Le Mans" var liite bättre än "Two Lane" 
Är ju självklart bara att tipsa på hej vilt om du har några vassa bilrullar på lager.

För mej är det  i första hand "tidsresan" med alla balla bilar o svunna miljöer som är största vinningen, handling o action etc får man ju ta för vad det är i dessa gamla rullar, det kan så klart kännas lite förlegat, men va fan "bilfilm" är ju trots allt lite halvsmal genre.
Tycker själv "Le Mans" var en riktig jäkla bomb när det kommer till coola bilar o scenografier, o va fan det är ju Steve-fucking-McQueen i huvudrollen, o DESSUTOM Saltkråkan-Malin i biroll, HUR matchar man det??!! You tell me!!!  ICQ/am  ICQ/ad

Kommer du eller nån annan för den delen på nån ball rulle så är det ju såklart bara o tipsa! Obs! bespara mej Fast and Furious-ish-iga tips!   

Mvh
Stånga-Diktatorn
ICQ/ab

928

bomberogranater skrev:

va fan det är ju Steve-fucking-McQueen i huvudrollen, o DESSUTOM Saltkråkan-Malin i biroll, HUR matchar man det??!! You tell me!!!

Default/lol  Default/lol  Default/lol  Spot on!!  ICQ/ae

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

929

Filmen får fem vw-märken av fem ICQ/ab
Nu ska jag bara hitta en dammig Porsche 917 i en lada med ICQ/ag

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

930 Senaste redigerad av petrolhead (2015-08-25 06:42:43)

Gillar man film med mycket bilar så kolla in orginal rullen Gone in 60sec från 1974, biljakten är 45 minuter lång och man ser hur mycket balla bilar i bakgrunden som hels.
http://www.imdb.com/title/tt0071571/
Killen som gjort filmen -H.B Halicki gillar biljakter och har gjort flera rullar på detta tema (lite B-films varning men ändå!)

Dock måste jag varna för remaken med Nicolas Cage, man blir bara arg...

MVH
JOhan

931

Vad sägs om detta då?
"När det gäller det andra vi pratade om lite under kvällen att vi samlas någon vardagkväll och hår igenom lite vad vi vill och vad vi möjligtvis kan åstadkomma.
Vi kan samlas hos mig om det är så men bäst är väl hos Johan. Vad sägs?"
Ska det bli nåt nästa år så...,

Typ1 bubbla-57 90-tals callooker   
Typ 3 Notchback -64
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar

932

petrolhead skrev:

Gillar man film med mycket bilar så kolla in orginal rullen Gone in 60sec från 1974, biljakten är 45 minuter lång och man ser hur mycket balla bilar i bakgrunden som hels.
http://www.imdb.com/title/tt0071571/
Killen som gjort filmen -H.B Halicki gillar biljakter och har gjort flera rullar på detta tema (lite B-films varning men ändå!)

Dock måste jag varna för remaken med Nicolas Cage, man blir bara arg...

MVH
JOhan

Ja "Gone in 60'sec" var en av kandidaterna vi körde testkörning av innan, o den håller klass helt klart. B-film är inte sällan intressantare i min värld!
Vi kollade även "Vanishing point" riktigt ball den med!  ICQ/ab

933

Perra skrev:

Vad sägs om detta då?
"När det gäller det andra vi pratade om lite under kvällen att vi samlas någon vardagkväll och hår igenom lite vad vi vill och vad vi möjligtvis kan åstadkomma.
Vi kan samlas hos mig om det är så men bäst är väl hos Johan. Vad sägs?"
Ska det bli nåt nästa år så...,

Ja det går bra här eller vart som, o snart är det tisdagsfika med!

Filmtips?  ICQ/ad

934 Senaste redigerad av bomberogranater (2015-08-25 12:06:10)

vwestin skrev:

Filmen får fem vw-märken av fem ICQ/ab
Nu ska jag bara hitta en dammig Porsche 917 i en lada med ICQ/ag

Det är ett helt ok betyg!  ICQ/ag
o en gammal 917 borde ju va en smal sak o hitta, står väl o dräller lite varstans!
Dock vill jag att du respekterar att jag "paxar" eventuella fynd, då mitt behov är något större, (bor ju mer ocentralt!) o avstånden är ju ENORMA här på ön!!   Default/lol 

http://forumbilder.se/EC90E/139.jpg
http://i59.tinypic.com/2uom26p.jpg

Noterade precis att min Variant står parkerad i närheten av 917-raden, det kan jag bara tolka som att de tillfaller mej!
Reds. anmärkan.  ICQ/ad

935

Jag vill minnas att vi var där samtidigt (man ser ju en av mina oplar där) så en eller två vill jag iaf ha ICQ/ae  Jag bor ju långt ut på landet jag med ICQ/ab

936

vwestin skrev:

Jag vill minnas att vi var där samtidigt (man ser ju en av mina oplar där) så en eller två vill jag iaf ha ICQ/ae  Jag bor ju långt ut på landet jag med ICQ/ab

Haha! Faan!  Default/lol
Okej då......................! 2st får du väl ha!  ICQ/ab

937

bomberogranater skrev:

Vi kollade även "Vanishing point" riktigt ball den med!  ICQ/ab

Jag tänkte just tipsa om Vanishing Point Default/smile De tidiga Mad Max-rullarna är ju en del fordon och biljakter med i också.  ICQ/ag

/Fredrik på Gotland
Buggy -69 1500
Bubbla -73 1303S

938

Bullit
Jakten mot nollpunkten
Flåklypa Grand Prix
The Italian Job version 1 från 1969
Några förslag ICQ/af

Typ 3 Notchback -64
400+ VW leksaksbilar

939

Bullit är ju ett givet alternativ, helt klart! Jag tror vi kan få ihop en ganska gedigen lista till nästa år, om det inte är så att det kan bli ett lite mer återkommande event kanske? Default/smile Mitt garage är inte direkt anpassat för social samvaro tyvärr =/

/Fredrik på Gotland
Buggy -69 1500
Bubbla -73 1303S

940

Nisse och jag har helt odemokratiskt bestämt att vi träffas på Öster (bussparkeringen mot Tells) kl. 18.00 nu på tisdag. Sen kör vi en sväng och glider slutligen ner på hamnen och tar en burgare på Monroes. Skulle de ha bommat igen för säsongen så är plan B Norgatt eller nåt annat som är öppet.

Typ1 Zwitter 1952, Typ1 1955, Typ1 ragtop 1960, Typ14 Karmann Ghia Convertible 1965, Typ3 1600 TL Variant Automatic 1969, Typ 343 Karmann Ghia Automatic 1968,  T25 Kombi 1981, MCB E-type EKF -74

941

Jag kommer inte på tisdag. Är upptagen på annat håll.

Typ 3 Notchback -64
400+ VW leksaksbilar

942

Dennis skrev:
Perra skrev:

Förra hösten körde vi ju en ölkväll i november. I år tänkte jag vi kunde ta den lite tidigare.
Jag föreslår att vi går på Brooklyn för att få i oss en burgare. Jag bjuder på för-öl som vanligt. Lovar ha mer lager denna gång  Default/hmm
http://i225.photobucket.com/albums/dd74/norrteljefolkvagnsklubb/diverse/95538ECB-E7BB-4883-9A37-410ECCCDAF51.jpg

Låter mycket trevligt. Räkna med mej  ICQ/ab

Då är vi 2 i alla fall då  ICQ/ab

Typ 3 Notchback -64
400+ VW leksaksbilar

943

Tre blir vi iaf ICQ/ab

944

Dennis skrev:

Nisse och jag har helt odemokratiskt bestämt att vi träffas på Öster (bussparkeringen mot Tells) kl. 18.00 nu på tisdag. Sen kör vi en sväng och glider slutligen ner på hamnen och tar en burgare på Monroes. Skulle de ha bommat igen för säsongen så är plan B Norgatt eller nåt annat som är öppet.

Tajmat o klart ICQ/ab
med lite tur så dyker det upp en blå/vit vw med glappande extrabelysning också ICQ/ag

945

Ska försöka dyka upp, sista chansen innan hösten att åka taklöst? ICQ/ad

/Fredrik på Gotland
Buggy -69 1500
Bubbla -73 1303S

946

Dennis skrev:

Perfekt!!  ICQ/ab  Kommer såklart!

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

947

vwestin skrev:

Tre blir vi iaf ICQ/ab

Vart ska vi äta efteråt? BSA igen eller ska vi på Brooklyn kanske?

Typ 3 Notchback -64
400+ VW leksaksbilar

948

Har noll koll på visbys mat-utbud.. Jag tycker som ni ICQ/ag

949

Jag röstar ju såklart på Brooklyn, enda nackdelen med stället är att det är lite svårt att höra om man ska sitta och snacka några stycken. Sen får vi ju se när det närmar sig om det finns möjlighet att hänga på i år eller inte...

/Fredrik på Gotland
Buggy -69 1500
Bubbla -73 1303S

950

Hallå Sorkar!  ICQ/ad  "Hyrbil" sökes 11 - 14/9 – kolla annons under "Tjänster o jobb"!

A

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "