26

Trevligt att ni kommit igång igen. En VWfika nån gång i månaden är inte fy skam. Ska försöka pricka in det när jag är på ön.

Typ1 bubbla-57 90-tals callooker   
Typ 3 Notchback -64
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar

27

Blir det nån träff på tisdag? Lite Almedalsglidande?

T2 -78 skolbuss ombyggd till pop top camper

T1 Panelbuss -63 (status=vrak)
T1 -64 (status=något mindre vrak än panelen..)
MKP Petit -63 husvagn

28

har inte hört något, men åka en sväng på hamnen är alltid kul! Säkert mycket folk när det är almedalsveckan ICQ/ab

29

Hejhallå!

Det blir samling 18.00 på Öster vid Ali´s, sen åker vi en sväng och avslutar med en fika vid Nisse´s kolonilottstuga! Medtag fikakorg! Klura gärna på nån bra cruising-rutt, så vi får åka en sväng!

MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

30

Jag hade mer än gärna dragit runt o skrämt upp politiker o annat löst folk idag, men är fast på jobb olyckligtvis  ICQ/ac  Ni får skrämma upp dem från mig med!  ICQ/ag

31

Hallå gute bor. Är på guteland den här veckan. Är de nån träff? Imorgon far vi till Fårö.  Ett besök hos kutens bensin är inplanerad.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

32

välkommen till ön ICQ/ab  vi har tyvärr inget på gång just nu... Men har du en stund över så är du alltid välkommen på en fika ICQ/ab Ha de gott !

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

33

Är det nåt på gång 2-3/8?  Kommer att vara över en snabbis dom två dagarna  ICQ/ac . Blir mer sen... Default/hmm

Typ 3 Notchback -64
400+ VW leksaksbilar

34

eller mellan  den 24-30 denna månaden.. ICQ/ad iofs utan luftkylning denna gången.  ICQ/ac ...

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

35

Vad blir det/blir det något imorgon? fika och Tierp-eftersnack?  ICQ/ab

36

Händer det nåt på onsdag? Är på ön och skrapar runt.  Gärna en gatuadress till samlingspunkten så det går art lägga in på gps

37

Vi träffas kl.18 vid östercentrum! Välkomna ICQ/ab

38

Var där kl 17.45 inga vws. Tog några varv och spanade men gav upp vid 19 och for å åt istället

39 Senaste redigerad av VisbyNiclas (2012-08-09 15:27:25)

Jo, vi var där i tisdags, 6st vw och en fransk bil samlades utanför österport. kl1750 till 1820? sen åkte vi en sväng genom  stan och avslutade med fika på hamnen. När vi fikat klart var de mörkaste molnen väldigt nära och vi hann precis hoppa in i bilarna innan himmlen öppnade sig.

40

Har ni några paner på att fortsätta fika i vinter?  Eller blir det ett uppehåll för att köra igång igen till vår/sommar 2013?

Typ 3 Notchback -64
400+ VW leksaksbilar

41

uppehåll? nej, det fikas året runt ICQ/ab  men något färre luftkylda bilar på vintern

42

Låter ju bra ICQ/ab . Får dyka förbi och fika med när flytten är klar.

Typ 3 Notchback -64
400+ VW leksaksbilar

43

Du är välkommen!  ICQ/ab

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

44

http://sessan1.blogg.se/images/2010/kr_ftskiva_jpg_16436965_105731904.jpg

Lördag 1/9 tänkte vi passa på o ta en campingtur med tillhörande kräftskiva/långbord på Fårö. ICQ/ab
VWestin har visst koll på nåt trevligt ställe där vi kan stå.

Avfärd från Östercentrum/Ali's kring 13.30 är väl planen!

T2 -78 skolbuss ombyggd till pop top camper

T1 Panelbuss -63 (status=vrak)
T1 -64 (status=något mindre vrak än panelen..)
MKP Petit -63 husvagn

45

Hella skrev:

Du är välkommen!  ICQ/ab

ICQ/ab Tackar

Typ 3 Notchback -64
400+ VW leksaksbilar

46

Hejsan!

Det har förts på tal att det är dags för årets FolkaStollarnas Garage & Fikarunda, så vi kör väl en tur med diverse garagebesök nästa Tisdagsfika 4/9!

Jag visar gärna de nya spindelnäten och dammlagren på mina objekt, och sen finns det en del med mer aktivitet i garagen som vi kan besöka; Dennis i Bro, Johan H i Roma och Johan C i Stånga är spikade.... En tanke är att samlas på Öster i vanlig ordning (fast lite tidigare så vi hinner.... 17.00??) och sen börja vid Dennis för att sen leta sig söderut via diverse garage för att ha "avslutningsfika" vid Johan C i Stånga!
Har någon bättre idéer om planeringen?

Vilka övriga kan tänka sig att glänta på garagedörrarna? Jon? Westin? Oskar & Lotti? Niklas? Någon annan?

Input please!!  ICQ/ab

MVH: Hella

47

Jag hade gärna varit med, men åker till fastlandet samma dag Default/hmm

Kan inte mycket...

48 Senaste redigerad av vwestin (2012-08-23 23:19:27)

Mitt garage är alltid öppet för folk med den rätta tron ICQ/ab
Förhoppningsvis så har jag fått hem bussen jag hittade häromdagen
så att vi har något nytt att titta på ICQ/ad
Är det någon som vill åka ut på fårö och äta lite kräftor lördagen innan???

49

FolkaStollarnas Garage & Fikarunda ICQ/ab  Trevligt! Hur många ställen hinns det med? om det finns intresse och tid så säger jag som VWestin- mitt garage är öppet för folk med rätta tron ICQ/ab Det finns ett par ruttna bay-pickuper, en något mindre rutten baybuss/husbils bygge och några trasiga motorer att titta på Default/hmm

50

Blir det för många ställen för en tisdagskväll, så får vi väl dela upp det på 2 tillfällen!?  ICQ/ab  Ett solklart I-landsproblem!  Default/lol
Man kan ju ha tråkigare än att sparka på skrot och kolla på hyllor!  ICQ/ab