Jag drar till Österlen på onsdag så jag kommer inte med då heller
Typ 3 Notchback -64
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Träffar » FolkaFika på Gotland!
Sidor Föregående 1 … 16 17 18 19 20 … 69 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jag drar till Österlen på onsdag så jag kommer inte med då heller
Jag kommer väl bägge tillfällena!
Samåkning till Lojsta låter ju trevligt, så vi samlas väl i stan innan! Det är nog bra att vara i god tid, det blir ju fullt inne vid slottet ganska tidigt!
Hur ligger det till inför tisdagen? Har någon hört nåt från Niels? Är nån sugen på en burgare på Max innan??
MVH: Hella
Jag pratade nyss med Nisse, och fik är fixat! Samling på hamnen vid Kallis vid 18.00!
Är nån sugen på burgare innan?
I morgon 6 juni så är det dags för motorhistoriska dagen i Lojsta igen! Samling på Öster (vid Ali´s) för avfärd 10.20, kom i tid!
Medtag fikakorg och en filt, med lite tur så blir vädret lika strålande som det varit de senaste gångerna vi varit där!

Är det någon mer än jag som känner att det är för lite gemensam VW åka?
Är van från där jag bodde tidigare att åka varannan tisdag på somrarna och missar man nåt fika nu så är ju nästan sommaren över innan man hinner åka med känns det som. 
Såhär års kommer det ju lite folkafolk från fastlandet också och det är ju alltid skoj. Jag är nästan klar med elsystemet och får förhoppningsvis sista delarna i början av veckan. Måste klura ut hur jag ska göra ny instrumentbräda bara, sen är jag fit for fight!
Såhär års kommer det ju lite folkafolk från fastlandet också och det är ju alltid skoj. Jag är nästan klar med elsystemet och får förhoppningsvis sista delarna i början av veckan. Måste klura ut hur jag ska göra ny instrumentbräda bara, sen är jag fit for fight!
Härligt!
Nån som har en bit durkaluminium liggande kanske? Eller nåt annat jag kan göra en liten instrumentbräda av? Gärna lite "rejsigt" och enkelt typ 
Hur stor bit behöver du?
Har inte mätt ännu men säg 50x20 kanske, beror lite på hur den ska fästas också. Behöver gå att ta loss HYFSAT enkelt så det behövs också nån smidig lösning på. Jag är ingen metallmänniska så vet inte alls vad som finns att tillgå 
Kollar vad jag har i garaget. Finns kanske nåt..;-)
Bra bra! Annars får jag ta en skärbräda till

Haha! Kanske inte funkar som instrumentbräda men . Har jag inget där så kanske det finns på en annan plats 
Jag väntar och håller tummarna!
Hallå!
Nu är det dags för FolkaFika igen, den här gången är tanken att åka en sväng och grilla lite tillsammans! Samling på Öster vid 18.00, trolig grillplats är väl Högklint om ingen har nån bättre idé!? Jag ska försöka komma ihåg kol och tändvatska!
Om det är nån utsocknes (= fastlänning
) på Gotland som vill hänga på så är samlingsplatsen invid ringmuren, precis utanför Österport!
Fredrik; har Du fått ordning på kontakterna i Buggy´n??
StångaJohan; har Du fått på oljan i växellådan?? (Eller blev det helnatt i garaget så vi får se 16-tummarna?
)
Välkomna!
Vi får hoppas vädergudarna är med oss
Men det får gärna regna på Sverigedemokraterna i Almedalen
Vi får hoppas vädergudarna är med oss
Men det får gärna regna på Sverigedemokraterna i Almedalen
Detta är väl inget forum där vi skall vädra våra politiska åsikter, men jag kan väl ändå få hålla med i ovanstående men med tillägget att blixten gärna får slå ned i huvudet på den där Jimmy Å.
Enligt "vanligtvis felunderrättade källor" så förefaller det som om Fredrik fått fram ström till de mest elementära förbrukarna i Buggyn....
Eldragningen är klar frånsett att jag ryckte loss hela instrumentbrädan igår med förhoppningen att kunna tillverka en snyggare. Det GÅR väl att köra med hastighetsmätare och annat liggande på golvet men... I övrigt måste jag ha ny damask på åtminstone ena sidan och sen lite växellådsolja i innan jag kan komma nånstans. Tanken var att beställa från UpNorth men har inte fått nåt svar på mitt mail där jag frågade vilken av damaskerna (av de delbara) som var rätt samt vilket av locken jag skall ha till torsionen (det är hål i det ena).
Minns en gång då en damask gick sönder för mig, varken Joakims eller Alexanders funkade, så det blev en himla massa varv med vävtejp...! Tja en högst temporär lösning, körde från Karlsborg vid Vättern hem till Hisingen, och vävtejpen hade nog redan i Skövde ramlat bort..På den tiden hade jag behövt Joakims ekonomi och Alexanders tur, hade inget ut av detta.
Men ni må ha det så gôtt på crusningen på Kalkstenshawaii!
Ni får väl ta med Fredrik i något baksäte
.
Jag har nya damasker till drivaxelrören liggandes här hemma i Roma om du behöver. Kan slå mig en signal på 076-7728640 om du vill
Alla tre appar på min mobil säger regn
Kanske vi redan nu skall fundera över några alternativ under tak?
Vet inte hur jag gör i kväll. Vi har pratat om att gå på vallen och se Özz men kommer nog förbi innan vid samlingen.
Är det såna delbara Johan? Jag är för lat för att skruva ner allt och de delbara verkar ju funka så länge man köper rätt... 
Dom är delbara.
Alla tre appar på min mobil säger regn
Kanske vi redan nu skall fundera över några alternativ under tak?
Vi får väl göra som Jon föreslog; åka Schwimmwagen!
Skulle nu inte vädret trotsa Dina appar, så får vi välan ta ett vanligt fik under tak.... Norrgatt är ju alltid OK, men andra förslag är ytterst välkomna!
Fast å andra sidan, om både Westin och Nicke tar bussarna, så kan man ju grilla precis utanför och sen sitta inne i bussarna och kalasa på korv och sånt! VW-gemenskap när det är som trevligast! 
Sidor Föregående 1 … 16 17 18 19 20 … 69 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Träffar » FolkaFika på Gotland!
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.