michaelth: har inte heller hittat så mycket skrivet, anledningen att det blev en sådan har mycket att göra med att min far ca 1970-74 köpte lite hojtidningar som den unge påverkbare mannen läste.
Sedan dess har konstiga ryckningar kunnat förnimmas när man sett röda bananhojjar (Montesor), märkliga 1/2 offroad BSA:er med upplagda pipor samt Tickle Manx. BSA lär det nog inte bli men en T5 skulle sitta mumma med sin märkliga mjölkkartong till bensintank.
Nåväl, Montesa COTA 123 köptes kanske mest för att få något att lära den unge avkomman att köra motoriserat 2-hjuligt på. Att lära sig köra brett i terränglådan borde finnas med i alla barns grundskoleutbildning! Dagens skola, pahhh!
Progress? Jorå, har bytt till annan cylinder o kolv på KSS Velocetten, har inte startat ännu för jag väntar in leverans (från mig själv) av nylackad bensintank. Har influerats av folk här på forat som använt Feltemas båt sortiment, har använt epoxigrund o spackel. Svart Polyuretan pensel/rollades idag (blä).
Tur att jag avser att lägga ett sista lager med cellulosa på topp så våtslipning kan det nu bli av det noppiga h-vetet imorgon. Det kanske blir ny-premiär till kvarnparken på torsd...
S
Post's attachments
Spacklad KSStank.JPG 59.28 kb, 388 downloads since 2014-09-07