Nu när vi äntligen fått ihop framdelen så allt stämmer så är det ju bara att fortsätta såklart!
Som en tidigare visad bild berättat så hade vi ju monterat framvagnen, och då kan man ju inte låta bli att montera ett par hjul!
Och vipps så har vi skaffat oss världens dyraste skottkärra 
Nu fick denna skottkärra stå lite åt sidan för nästa del att ta itu med.
Just precis! Bakramen behövde ju kollas så att den inte har förtvinat av längtan att aldrig få vara med och leka eftersom ”lådhelvetet” tagit all uppmärksamhet….
Och äntligen fick vi den nyrenoverade bakvagnen på plats.
Sedan tidigare hade vi världens dyraste skottkärra, och nu en lika värdefull säckkärra…….
Vad ska man göra med dessa otympliga åbäken?
Jo vi parade ihop dess till en juste rullbar sängstomme såklart

Och det är ju självklart det behövs ett rejält bottenstöd…

Har ett tomt 25hk block som hittade sin plats för skojs skull.

Nu var det verkligen riktigt skoj att se att allt slit börjar betala sig
Själklart kan man ju inte låta bli att göra lite ”mockuper”…..
Måste ju kolla så delarna passar ihop även om det inte är dags att svetsa dit delarna riktigt än.

Och mer vill ha mer………

En liten rolig episod som hände förra året (2010) var att när Thomas och jag hade bokat in förra årets mekhelg, som för övrigt alltid lyckas träffa samma helg som Nordiska typ2 klubbens Bussfest! Samt i år även Bad Camber…tyvärr! Oups! då blev det också sagt! Att vi har vår 50a helg nu i helgen.
OK! Åter till det som var roligt.
På Torsdagen innan Bussfest förra året så fick vi campinggäster som mellanlandade och sov i sin buss i vår trädgård.
Det var familjen Hallén från Sundsvall som var på väg ner till Bussfest.
Och som sig bör när likasinnade träffas så ska det ju vara husesyn och garagerunda. Då stod allt till 50an på ca 1 kvadratmeter lutat mot garageväggen, det såg definitivt inte så speciellt förtroendeingivande ut!
Jag såg på Hasse att han tänkte något i stil med: Joråsåatt! Visst att det går att renovera och så, men de hääär?? Undrat om jag ska ringa någon som kan komma med en sådan däringa vit rock som man knyter på ryggen?........
Ungefär så kanske det rörde sig i Hasses huvud när jag bredde på hur fantastiskt roligt allt är med VW och i synnerhet Barndoor
Sedan kom Thomas på Fredagskvällen, och vi började så smått plocka fram delarna och lägga upp allt för fortsättning hela helgen.
Kan tillägga att det som gjordes den helgen är inlägg nr, 160 och 174 som jag lagt upp tidigare. (Förrutom skriverierna om A-stolpar) Samt detta som ni just läst.
Som jag sagt tidigare så är det typ en gång per år som vi lyckas få till en mekhelg,och då gäller det att fokusera!
Och åter till det roliga…
När söndagen började gå mot måndag, så rullade en trött familjen Hallén in på vår gård efter en tung festhelg i söder.
(Japp dom tyckte vår campingplats var så trevlig att dom valde att stanna här igen på vägen hem
)
När Hasse såg att flitens lampa fortfarande lös i garaget så stegade han fram och möttes av…….
Ett rullande chassie!
Det är inte ofta man får se överraskade Norrlänningar! Dom brukar vara ybercoola i alla lägen, men nu var det haksläpp av sällan skådat slag
Och till er alla som ska på festligheter i helgen! Skåla för oss några gånger och hoppas vi får lite gjort i år också!
Som det ser ut så kommer det att vara ganska tidskrävande smådetaljer men ack så viktiga detaljer på agendan, så det kanske inte blir sååå stora framsteg i år?
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

.. Sitter på spänn och ser vad nästa uppdatering har att bjuda på..