Riktigt glad över alla positiva komentarer som kommer! De sporrar verkligen
Nu tänkte jag ”snöa in” lite på lastrumsgolvet som vi fick hem från Colombia förra veckan.
Jag kan ju tycka att Gerson har lite dåliga säljare runt sig, jag ska förklara lite hur jag tänker.
Jag tror jag nämnt det förr, men jag drar det igen.
Då den stora ”gröna beställningen” gjordes i Januari -12 så hade jag klargjort att vi skulle ha ett 50-specat lastrumsgolv, vilket jag också fick bekräftat av Gerson att det inte är några som helst problem att få.
Sen när den STORA dagen äntligen kom i höstas så blev det lite antiklimax när det bara var ett ”vanligt” Barndoor-golv som levererats…..ja lite grinig blev jag allt
Skickade iväg ett mail till Musclebus i slutet av Oktober och frågade lite försiktigt om det möjligen fanns en liten möjlighet att han lastat något litet golv fel?
Men så var tyvärr inte fallet.
Men Chris skulle maila Gerson och höra varför det inte blev något av 50a golvet.
Ganska snabbt fick Chris svar att ”Vi gör bara denna sorts golv till Barndoor, sådeeså” (Med en uppnäsa som syntes tydligt! Trots att det var på andra sidan jordklotet)
Vilket Chris vidarebefordrade direkt till mig. Sen gick det ca 1 timme så hade Chris fått ett till Mail från Gerson(Him self) att det har begåtts ett STORT misstag!! Han bad sååå mycket om ursäkt att hans anställda inte kan förstå hur viktiga hans kunder är, trots att de inte bor i grannbyn.
Han lovade att fixa ett nytt golv på en gång, eller i alla fall så fort det bara går samt skicka det dirkekt till kund! Men skulle få räkna med ca 2 veckor plus frakttid trodde han.
Vilket stämde ganska bra faktiskt, om man räknar med 6 veckors semester och några dagars Julledighet förstås plus en smekmånad…hehe
Men den 22 Januari sent på kvällen fick jag ett mail med några bilder på ett färdigt golv för godkännande, vilket var omålat, vilket jag tyckte var trevligt. Så i mitt svar så påpekade jag att det vore riktigt kul om det gick att få omålat.
Och i svaret som kom omgående: OK sir. (det var det enda svar jag fick)
Dagen efter så fick jag ett till svar, denna gång av Gerson själv, och han beklagade sig ännu en gång att hans anställda redan hunnit måla golvet i den fantastiskt vackra gröna nyansen…samt att paketet var på väg!
Lite trist att Gerson inte har mer koll på flödet, men i det stora hela så gör det ju inte så mycket ändå.
Jag hade ju självklart önskat att han frågat om det var någe mer han kunde skicka med, men det blev tyvärr inte så
Men kanske tur det ändå, för då kanske lådan blivit tvungen att åka båt....
Men 7 dagar senare så kom paketet, och då hade det ändå legat i depå i Tyskland i 3 dagar för förtullning….snabb leverans var ordet!
Nu har jag fått ”älta” lite om detta kapitel!
Så nu går vi in på lite skillnader på ett Tidigt och sent lastrumsgolv tycker jag!
VA? Hörde jag ett: Vänta lite! ??
Jahaa, fylla på popcorn å dricka, gå på toa….jaja, jag får väl vänta en stund då…
Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet