kee skrev:nizekustoms skrev:Trevlig westfalia!
https://www.blocket.se/stockholm/Volksw … 23&w=3Ser ju ut att vara Påls gamla. Vet att han sålde den för en massa år sen, kommer inte ihåg vem som köpte den, men den kan nog haft flera ägare sen dess.
Tycker på något vis att det var synd att han sålde den, han och bussen var "ett par" som man ju blir med sin buss efter x antal år ihop. Man associerar bussens uppenbarelse till personens närvaro. Någon som köper "drömbilen" bara för att man råkar ha pengar får ett mycket ytligare förhållande till sitt ägarskap får jag känslan av.
Annars har just den här bussen varit en inspirationskälla för mig, många smarta lösningar hos en gammal westy.
Den här importerad 2015, så I så fall skall den först ha blivit exporterad. Tycker det är synd att säga att en del "råkar ha pengar" Det kan ju vara någon som försakat mycket för att till slut kunna köpa en Westfalia som blir den nya ägaren. Det vet vi inte. Dessa bilar kostar mycket nu och jag antar att det fortfarande finns entusiaster som köper dom ?
Fin bil I alla fall :-)
Okej, då var det inte den bussen jag trodde, utan en väldigt likadan. En röd 71 US-import westy är ganska specifikt ändå, lätt att ta miste.
Om jag skriver "råkar ha pengar" så syftar jag såklart på en rik person, inte någon som sparat surt förvärvade pengar för att köpa drömbilen, för en sådan person RÅKAR inte ha pengar liggandes, de pengarna är i allra högsta grad avsiktliga eller hur? Klart man kan vara entusiast och förmögen, något annat har jag inte påstått, då får jag kanske redigera inlägget för att göra det tydligt?
Sen har jag ingen aning om vem som köper vilket fordon, men jag skrev också "får jag känslan av", ett begrepp för att föra in diskussionen på mer allmängiltiga och filosofiska grunder. Och det är helt fritt fram att ha en annan känsla, men mitt uttryck ska inte läsas som ett svartvitt av- eller på-argument. 

Ramen är av där bak...ramverket under framgolvet hänger inte ihop med resten, är upptryckt. Två hjul sitter fast. Grova hål i lastgolv o innerskärmar. Ramen papperstunn. Självsäker nervöst lagd säljare skröt med telefonbud på 25.000 från Holland. Sälj den då fort innan de ångrat sej...sa jag.